نشست هم اندیشی انجمن کتابداری شاخه فارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

با تاکید بر توجه به ادبیات کودک و لزوم فراگیری دانش کتابداری نشست هم اندیشی انجمن کتابداری شاخه فارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  ، نشست هم اندیشی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران« شاخه فارس » با حضور جمعی از اساتید و مدیران کل و تعدادی از کتابداران کهگیلویه و بویراحمد در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج برگزارشد.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعاتی نظیر آخرین اطلاعات کتابداری و اطلاع رسانی، لزوم توجه به آموزش و پژوهش کتابداران و آگاهی بخشی به جامعه ایرانی در باب ترویج فرهنگ کتابخوانی و استفاده مفید از کتابخانه ها مطالبی را در قالب 2 پنل  ارائه کردند.

در پنل اول  پیرامون موضوعاتی نظیر آخرین اطلاعات کتابداری و اطلاع رسانی، لزوم توجه به آموزش و پژوهش کتابداران، حفظ شان و موقعیت و امنیت شغلی و حقوق حرفه ای کتابداری، کمک به آموزش کتابداران و آگاهی بخشی به جامعه ایرانی در باب ترویج فرهنگ کتابخوانی و استفاده مفید از کتابخانه ها مطالبی را ارائه کردند.
همچنین در پنل دوم نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان بر لزوم توجه به کتابهای کودکان، بخش های جذاب و متنوع بخش کودک، مهارتهای قصه گویی کتابداران و روشهای آموزش کتابخوانی مفید و صحیح به کودکان تاکید کردند.

کبری اخلاقی نیا  مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان ، محمدرضا قانع رئیس هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه فارس ، زهرا شاه نظرعضو هیئت مدیره ، فاطمه صفری راد عضو هیئت مدیره ، شیوا رضایی عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته پژوهش ،  میثم جوانبخت عضو هیئت مدیره ، سعید حسام پور عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ، ملیحه نیک کارعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شیراز،  بابک پرتو عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ،احمد اکبرپور نویسنده حوزه کودک، زهرا فرشاد نویسنده حوزه کودک و نوجوان از اساتید و برگزارکنندگان دو پنل اخنتصاصی در این همایش بوده اند.

گفتی است انجمن کتابداران با حضور در کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد در جمع مربیان مسوول و فرهنگی کانون این استان به پرسش و پاسخ پرداخته و آمادگی خود را جهت هرگونه آموزش به مربیان کانون اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =