«چتر سفید» حمایت از جریان صلح است/ اثری مبتنی بر موسیقی و حرکت

کارگردان نمایش «چتر سفید» حمایت از جریان صلح را موضوع اصلی این نمایش بیان کرد؛ نمایشی که مبتنی بر موسیقی و حرکت، کمدی موقعیت و لحظه‌های فانتزی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمید گلی کارگردان نمایشی با عنوان «چتر سفید» که این روزها در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجرا است، درباره موضوع این اثر نمایشی گفت: بیشترین تلاش نمایش «چتر سفید» حمایت از جریان صلح است و این مسأله برایش خیلی اهمیت دارد.

وی یادآور شد: متأسفانه این روزها صبر مردم کم شده و شاهد هستیم که هر کجا جنگ و درگیری رخ داده، اولین گروهی که آسیب دیده کودکان و نوجوانان هستند.

این هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان درباره شیوه اجرایی مدنظر در نمایش «چتر سفید» برای انتقال موضوع صلح و حمایت از صلح، به کودکان و نوجوانان، توضیح داد: ما در این نمایش از دیالوگ پرهیز کردیم و اجرا مبتنی بر موسیقی زنده، حرکت و فرم دارای کمدی موقعیت و لحظه‌های فانتزی است تا خشونت و درشتی‌های جنگ در نمایش نمود پیدا نکند و مخاطب را آزار ندهد. در سه مقطع زمانی از اجرا هم سه نریشن پخش می‌شود تا قصه را برای مخاطبان مشخص و قابل فهم کند.

گلی درباره گروه سنی مدنظر نمایش «چتر سفید»، اظهار کرد: این نمایش با توجه به بازخورد مخاطبان، برای گروه‌های سنی خردسال و کودک نیز قابل فهم است از این رو تفکیکی برای گروه سنتی مخاطب و اینکه فقط نوجوانان به تماشای اثر بنشینند، نداریم.

وی با بیان اینکه مهدی نیک‌روش نویسنده «چتر سفید» است، افزود: متن در حالتی کارگاهی شکل گرفت ولی هسته مرکزی نگارش آن آقای نیک‌روش است.

کارگردان نمایش «چتر سفید» درباره وضعیت استقبال از آثار تولید شده برای گروه سنی کودکان و نوجوانان، یادآور شد: بچه‌ها همیشه مهجور هستند و نمایش‌های آن‌ها نیز به همین منوال مهجور مانده است. خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدیریت جدید، سالن سینما تئاتر کانون را احیا کرده است.

گلی تأکید کرد: تئاتر کودک و نوجوان به حمایت کلی در امور تبلیغات نیاز دارد و کانون باید با رایزنی و تعامل با وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دیگر در این راه به گروه‌ها کمک کند. خانواده‌ها دوست دارند کودکان خود را به تماشای نمایش ببرند و کانون محل قابل اعتمادی برای خانواده‌ها است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تبلیغ نمایش کودک و نوجوان به دلیل وضعیت اقتصادی و شرایطی که تبلیغات حرفه‌ای دارد، از عهده گروه‌های نمایشی خارج است و لازم است کانون در سطوح بالا با رایزنی‌هایی که می‌تواند انجام دهد، به گروه‌های نمایشی در این زمینه کمک کند.

علی فروتن، حمید گلی، محمد حاج بابایی، حمید رضا گودرزی، امیر علی محمدی و عسل شاکری بازیگران نمایش «چتر سفید» هستند که ساعت ۲۰ در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری واقع در خیابان خالد اسلامبولی به صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ذخیره بلیت و هماهنگی نمایش «چتر سفید» با شماره‌های ۰۹۹۰۷۸۸۸۸۳۶ و ۰۹۰۲۵۴۵۴۹۲۱ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =