مرکز علوم ونجوم کانون زنجان شگفتی های آسمان شب را به دانش آموزان قرآنی نشان داد

به مناسبت مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش آموزی مرکز علمی فرهنگی هنری علوم و نجوم کانون پرورش فکری زنجان شگفتی های آسمان شب و خلقت آن را به دانش آموزان قرآنی نشان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مسوول مرکز علمی فرهنگی هنری علوم و نجوم زنجان در گزارش ابراز کرد: مشتاقان و علاقه مندان تماشای شگفتی های آسمان شب این بار در دانشگاه زنجان گرد هم آمدند تا شاهد بخشی از زیبایی های اجرام سماوی در دل شب های زیبای تابستانی باشند.

طلعت آقاجانلو گفت: این برنامه برای دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن و عترت از سراسر کشور در دو شب برگزار شد که در هر شب 650 دانش آموز از پشت ابزار های نجومی به تماشای آسمان و مناظر شگفت انگیز آن نشستند و در نظرسنجی های انجام شده  این ویژه برنامه توانست به عنوان یکی از جذاب ترین بخش مخاطب محور برنامه های جانبی در مسابقه سراسری از سوی دانش آموزان انتخاب شود.

آقاجانلو بیان کرد: بخش اول برنامه شامل آموزش بکارگیری نرم افزار شناخت آسمان شب بر روی رایانه و تلفن همراه بود. در این بخش دانش آموزان با اپلیکیشن های کاربردی در حوزه شناخت نقشه آسمان و نحوه استفاده از این برنامه در هر نقطه از کره زمین آشنا شدند و در طی همان شب رصدی کار با این نرم افزارهای جذاب را آموخته و مشغول به کار و محاسبه و تماشای مدار اجرام آسمانی و نحوه جابجایی سیاره ها در نقشه و در آسمان شدند.

وی همچنین گفت: در بخش دوم برنامه حاضرین از دیدن زیبایی‌های ماه، این نزدیک‌ترین جرم آسمانی به ما لذت بردند و با دهانه های مشهور آن مثل دهانه تیکو و دریاهای ماه آشنا شدند و با جزییات این همسایه نزدیک را از دریچه دوربین دوچشمی نیکون آشنا شدند که این ابزار یکی از مهم ترین ابزارهای رصدی تماشای ماه و عوارض سطحی آن است.

مسوول مرکز علوم و نجوم در پایان افزود که در بخش پایانی برنامه نیز رصدگران به رصد سیاره مشتری و اقمار چهارگانه آن، و نیز رصد سیاره زحل از دریچه دوربین های دوچشمی پرداختند. در این بخش جذاب هم تماشای حرکت قمرهای مشتری از ابتدای شب تا انتهای برنامه یکی از زیباترین پدیده های رصدی بود که همکاران مرکز علوم و نجوم با همکاری کتابخانه سیار کانون پرورش فکری تماشای این تجربه آسمانی را با دانش آموزان شرکت کننده در این دور از مسابقات سراسری قرآن و عترت به اشتراک گذاشتند و شبی بسیار خاطره انگیز را برای آنان رقم زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =