بچه‌های زابلی با شغل گویندگی رادیو آشنا شدند

آشنایی کودکان و نوجوانان با شغل‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی باشد که آن‌ها باید در زندگی خود بیاموزند و از این مهارت در سال‌های آینده و مقطع انتخاب شغل استفاده کنند.

در این زمینه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری خود در سراسر کشور تلاش می‌کند با بهره‌گیری از شیوه‌های ادبی و هنری، بچه‌ها را با این مهارت با ارزش آشنا کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در شهر زابل استان سیستان و بلوچستان، اعضای مرکز شماره یک کانون این شهر همراه مربیان خود در ساختمان رادیو شهری زابل حضور یافتند و با توضیح‌های دست‌اندرکاران رادیو با گویندگی رادیو، نویسندگی برنامه‌های رادیویی، خبرنگاری و تهیه کنندگی آشنا شدند.

در ادامه، اعضای مرکز با هماهنگی مسئولان رادیو برنامه‌هایی مانند شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی با گویش محلی را در شرایط ضبط رادیویی اجرا کردند که تجربه‌ای به یادماندنی برای آنان به دنبال داشت.

همچنین اعضای مرکز فرهنگی هنری دَلگان در این استان نیز با توجه به اهمیت مشاغل خانگی با کمک مربیان خود با تعدادی از این شغل‌ها و تاثیر آن بر اقتصاد خانواده آشنا شدند و به صورت عملی فرایند آماده‌سازی چند چاشنی غذایی را فرا گرفتند.

فعالیت «معرفی مشاغل» در کانون افزون بر آشنا کردن اعضا با شغل‌های گوناگون و آگاهی‌بخشی به آنان می‌تواند به کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی شناخت گرایش‌ها و استعدادهای‌شان کمک کند.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آگاهی از اهمیت این موضوع، همچون دیگر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون، توجه ویژای به معرفی مشاغل دارند و در فرصت‌های گوناگون با حضور در محل‌هایی خارج از مراکز فرهنگی‌هنری و یا در فضای مرکز این فعالیت را اجرا می‌کنند.

نکته‌ی مهم در روند اجرای این فعالیت و سایر فعالیت‌ها در کانون، انجام آنها به صورت گروهی است تا اعضا در کنار یک‌دیگر انجام کار گروهی را یاد بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =