نشست هم‌اندیشی جشنواره قصه‌گویی برگزار شد

نشست توجیهی و هم‌اندیشی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، در این جلسه که با حضور کارشناسان و مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری در نشست شورای فرهنگی برگزار شد .

کبری اخلاقی نیا، مدیر کل کانون با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به برگزاری مطلوب جشنواره در سطوح مختلف کتابخانه‌ای و استانی، گفت: شایسته است با تبلیغات محیطی مناسب، اطلاع‌رسانی و فضاسازی، زمینه حضور بیشتر مربیان، نوجوانان و مادربزرگ و پدربزرگ‌ها فراهم شود.

اخلاقی نیا هدف از این نشست را هم‌اندیشی و تبادل‌نظر پیرامون جشنواره قصه گویی عنوان کرد و افزود: با اشاره به شعار جشنواره بیست‌ودوم به راه اندازی انجمن  قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد تاکید و  از مربیان‌مسوول خواست  افراد را به شرکت در جشنواره تشویق تا شرکت‌کنندگان با تمرین مناسب و آموزش و یادگیری قصه بگویند.

وی  با تأکید بر اطلاع‌رسانی مطلوب به مخاطبان، در رابطه با چگونگی برگزاری جشنواره، مطالبی را یادآور شد و پس از آن شرکت‌کنندگان به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.  

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار می‌شود. این در حالی است که جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا 17 شهریور و بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای تا 10 مهر 1398 فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی  www.kanoonfest.ir  بارگذاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =