اجرای نقاشی روی دیوار و معرفی  تاریخ صفویان توسط اعضای کانون اردبیل

برای اولین بار در کشور برش‌هایی از تاریخ سلسله صفویان توسط کودکان و نوجوانان مراکز کانون پرورش فکری اردبیل روی دیوار به طول ۱۲۰ متر نقش بست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در حاشیه اجرای نقاشی روی دیوار با اعلام این خبر، گفت: نقاشی روی دیوار با موضوع خاندان صفویه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مهرواره صفویه شناسی بود که هم‌زمان با هفته پاسداشت استان در حال اجرا است و از اقدام‌های کم‌نظیر در سطح کشور بوده که ۹۰ کودک و نوجوان عضو هنرمند مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اردبیل مشارکت دارند.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: باور افزایی در بین اعضای کانون مهم‌ترین کارکرد این پروژه است که در دیواری به طول ۱۲۰ متر، متناسب با تاریخ درخشان صفویان اجرا می‌شود و روز ۸ مرداد با حضور مسئولان استانی از این آثار فاخر رونمایی خواهد شد.

او تصریح کرد: قطعاً این اقدام در سطح کشور بی‌نظیر هست و توان فرزندان استان در حوزه هنرهای تجسمی، به ویژه نقاشی بالاست و در اکثر فستیوال‌های ملی و بین‌المللی شاهد موفقیت‌های مداومشان هستیم و فقط در سه‌ماهه نخست سال جاری ۹ عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان در جشنواره‌های معتبر جهانی نائل به اخذ دیپلم افتخار و موفقیت شده‌اند.

احدزاده بابیان اینکه مهرواره صفویه شناسی با دو رویکرد اساسی طراحی و اجرا شد، گفت:  هدف اول آشناسازی نسل جدید با هویت فرهنگی- تاریخی درخشان استان به ویژه سلسله صفویان و هدف دیگر ورود هنرمندانه و تبیین هویت فرهنگی با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌گذاری سازمانی هفته استان است.

رئیس کمیته کودک، نوجوان و خانواده ستاد گرامیداشت هفته استان اردبیل افزود: باورمندی افکار عمومی از توان و ظرفیت بالای کانون در پرورش چنین مهارتی قطعاً در رویکرد جدید نگرش مردم و مسئولان استان نسبت به این نهاد فرهنگی مولد و تأثیرگذار خواهد بود.

زعفر احدزاده خاطرنشان کرد: اعضای هنرمند کانون پرورش فکری استان نشان داد، می‌توان کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی و هنری استان انجام داد و همین رویداد استانی توجه و تمرکز مسئولان و مردم را به کانون بیشتر کرده و بالندگی فوق‌العاده این نهاد را در مسیر پیشرفت کشور شاهد هستند.

مدیرکل کانون استان در پایان اظهار داشت: در ادامه رونمایی از این اقدام خلاقانه در استان، رونمایی از دو فیلم مستند در حوزه کودک و نوجوان هم از برنامه‌های روز ۸ مرداد خواهد بود و فیلم‌های کوتاه «حس خوب کودکی» به کارگردانی سولماز علیزاده و «ماهی کاغذی» به کارگردانی رقیه دشتی ازجمله برنامه‌های کانون استان است که در قالب برنامه مهرواره صفویه شناسی پیش‌بینی‌شده و اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =