کارگروه اجرایی کارگاه‌های «مهارت‌های مثبت» در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

اجرای کیفی طرح کارگاه‌های مهارت‌های مثبت با حضور سرپرست معاونت فرهنگی، کارشناسان و مربی‌مسئولان مراکز کانون پرورش فکری در زاهدان بررسی و تصویب شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگروه اجرایی کارگاه‌های «مهارت‌های مثبت» در استان تشکیل شد.

در این کارگروه، حاضران با شیوه‌نامه‌ی طرح آشنا شدند و مربی‌مسئولان در خصوص مهلت و نحوه‌ی ثبت نام از مراجعه‌کنندگان تبادل نظر کردند.

برگزاری یک کارگاه آموزشی برای مربیان، تبلیغات، زمان آغاز کارگاه‌ها و محل برگزاری آن دیگر بخش‌های این جلسه بود، که با حضور سرپرست معاونت فرهنگی، کارشناسان و مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری زاهدان برگزار شد.

قابل ذکر است در این نشست مقرر شد ثبت نام از مراجعه‌کنندگان تا ۱۵ مرداد در کلیه‌ی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زاهدان انجام شود و تا پایان مردادماه این کارگاه‌ها در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زاهدان کار خود را آغاز کنند.

گفتنی است در بخشی از شیوه‌نامه‌ی این طرح آمده است: در کانون توجه به آینده و دغدغه‌ی پرداختن به مهارت‌های زندگی و اجرای فعالیت‌های آموزشی پیرامون این موضوع بسیار مورد توجه بوده و در دستورکار مسئولان قرار دارد. بر همین مبنا، و در راستای پاسخ‌گویی به این نیاز اساسی نوجوانان فعالیت آموزشیِ ویژه‌ای در قالب «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، با تمرکز بر ۸ مهارت منتخب شامل امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهره‌گیری از گروه روانشناسان با تجربه در این حوزه، اجرا خواهدشد.

تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر و آگاهی‌بخشی و به‌روزرسانی  توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارت‌های مثبت و به کارگیری آن در فعالیت‌های کانون از اهداف این طرح، که برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود، بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =