بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از مراکز کانون تهران

در برنامه‌ی بازدیدی، «نعمت‌الله ترکی»رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از مراکز شماره ۱۵ و ۴۳ دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت‌ها و امکانات مراکز کانون آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، بنا به دعوت اداره کل کانون استان صبح روز چهارشنبه نهم مرداد ۱۳۹۸ «نعمت‌الله ترکی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، از مراکز شماره ۱۵ و ۴۳ کانون دیدن کرد و در رابطه با حضور فعال کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های مراکز کانون با مربیان به گفتگو پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این دیدار ابتدا مرتضی نظری مدیرکل کانون استان به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های استان پرداخت و گزارشی از وضعیت فیزیکی و فعالیت‌های سه‌گانه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی ارائه کرد و خواستار جذب حداکثری مساعدت‌های مادی و معنوی در این زمینه گردید.

در همین راستا و در جلسه‌ای که پس از بازدید در دفتر مدیرکل کانون استان تهران برگزار شد، نعمت‌الله ترکی از اهمیت کانون در ارائه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان سخن گفت.

ترکی مرتفع شدن بخش قابل‌توجهی از مشکلات مالی کانون را، ارتباط با سایر سازمان‌های مرتبط با حوزه‌ی فرهنگ دانست و تأمین منابع را با اجرای ایده‌های نو و برنامه‌ی هدفمند میسر دانست.

وی افزود: تصور غلطی که در رابطه با تأمین منابع مالی در کشور با آن مواجهیم، تداوم منابع دولتی است اما باید گفت این منابع مانند برفی است که آب می‌شود و نباید سازمان‌ها و نهادها متکی به منابع دولتی باشند و خودشان برای تأمین منابع کاری نکنند.

وی در بخش هدف‌گذاری در تخصیص منابع یادآور شد؛ کانون به‌عنوان مرکزیت قانونی در حوزه‌ی کودک و نوجوان و حوزه‌های فرهنگی باید بتواند بر برنامه‌های فرهنگی دیگر نهادها در حوزه‌ی کودک و نوجوان اظهارنظر کند.

ترکی یادآور شد؛ برخی سازمان‌ها همچون شهرداری، باید برنامه‌های سالانه‌ی خود را در حوزه پرورش فکر کودکان و نوجوانان با کانون تطبیق بدهند و چنانچه مورد تأیید کانون بود قابلیت اجرایی پیدا کند و منجر به دریافت بودجه شود، اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد، کار بیهوده‌ای صورت گرفته است.

وی در رابطه با عدم وجود المان‌های کانونی در فضای بیرونی مراکزی که در بوستان‌ها و محلات قرارگرفته‌اند گفت: می‌توان در برنامه‌ای مدون، شهرداری‌های مناطق تهران را ملزم به زیباسازی فضای بوستان‌هایی کرد که کانون در آنجا به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می‌دهد. 

تغییر و تطبیق مبلمان‌های شهری در پارک‌ها متناسب با کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های کانون برای ایجاد پرسشگری در مخاطبان و معرفی کانون به شهروندان بخش دیگری از ایده‌های اجرایی این مقام مسئول بود.

وی در ادامه افزود؛ ما قادریم این ایده فرهنگی را با محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون، در قالب یک برنامه‌ی مدون به اجرا برسانیم و اگر در کنار هم قرار بگیریم با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان می‌توانیم الگوی خوبی برای کشور باشیم.

بازدید از غرفه‌های مختلف موزه‌ی کانون بخش دیگری از این برنامه‌ی بازدیدی بود.

گفتنی است در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از مراکز کانون استان تهران، مصطفی زند مدیر کل برنامه و بودجه و معاونان اداری مالی و فرهنگی  و برخی کارشناسان کانون استان نیز حضور داشتند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =