حمایت از دستگاه‌های فرهنگی، نیاز امروز جامعه

فرماندار شهرستان بندرانزلی در آیین معارفه مربیان مسوول مراکز این شهرستان از ضرورت تعامل با کانون سخن گفت و حمایت از این نهاد فرهنگی را اولویت‌های مسوولان عنوان‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسماعیل حیدری آزاد در آیین معارفه مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون بندرانزلی که با حضور مدیرکل این نهاد فرهنگی صورت‌گرفت، ارتباط و حمایت مستمر از دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان را زمینه‌ساز ظهور و بروز استعدادهای آینده‌سازان قلمدادکرد و از همراهی همه‌جانبه مسوولان شهرستان با کانون پرورش فکری خبرداد.

فرماندار بندرانزلی هم‌چنین با استقبال از نقش‌آفرینی کانون در شهرستان گفت: این امر می‌تواند به ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی کمک‌کند.

تاکید بر لزوم تجهیز و افزایش فضاهای فرهنگی، از دیگر محورهای سخنان نماینده عالی دولت در شهرستان به‌شمارمی‌رفت و وی ضمن اشاره به اختصاص منابع مالی برای تکمیل سالن سینمای مرکز شماره یک کانون بندرانزلی ابراز امیدواری‌کرد تا در سایه هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی مسوولان، بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی بهتر کانون در شهرستان فراهم شود.

مدیرکل کانون گیلان نیز طی این دیدار که در محل فرماندار بندرانزلی صورت‌گرفت، نگاه همراه مسوولان با فعالیت‌های کانون را خاطرنشان‌کرد و در نظرگرفتن پیوست‌های‌ فرهنگی را در ایجاد زیرساخت‌های مناسب  فرهنگی، مهم و قابل‌ستایش خواند.

اسفندیارضیائی در ادامه ضمن ارایه‌ی گزارشی از گستره‌ی فعالیت‌ها و اثربخشی برنامه‌های کانون اظهارکرد: رسالت این مجموعه، تربیت کودکان و نوجوانانی مسوولیت‌پذیر، جوانانی میدان‌دار و مدیرانی مدبر است.

وی هم‌چنین نیازهای جامعه به فعالیت‌های کتاب‌محور و با نشاط‌ را یادآورشد و اجرای طرح پویش فصل‌گرم کتاب، برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، حضور پیک‌امید در شهرستان را از جمله برنامه‌های کانون در این زمینه دانست.

ضیائی در عین حال از فعالیت‌های زیست محیطی کانون با همراهی اداره کل محیط‌زیست سخن‌گفت و با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این شهرستان در زمینه‌ی بوم‌گردی و فعالیت‌های زیست‌محیطی، خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه‌ها شد.

او هم‌چنین اشاره‌ای به نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز فرهنگی هنری بندرانزلی داشت و از اختصاص بودجه برای تکمیل و تجهیز این مجموعه‌های فرهنگی قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، معرفی «کبری نوردوست» و «زلیخا شیرزاد» به عنوان مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون بندرانزلی پایان بخش این آیین بود. 

آیین معارفه « کبری نوردوست» به عنوان مربی مسوول مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی
معرفی« زلیخا شیرزاد» به عنوان مربی مسوول مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی

شایان ذکر است، مدیرکل کانون استان گیلان در ادامه این مراسم، نشستی با اولیا و اعضای مراکز فرهنگی هنری بندرانزلی داشت و ضمن مهم و لذت‌بخش ‌برشمردن فرصت‌های دوران کودکی، ازخانواده‌ها برای همراهی افزون‌تر با فعالیت‌های مربیان و نقش‌آفرینی به‌عنوان سفیران کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان دعوت‌کرد.

دیدار صمیمانه مدیر کل با خانواده ها و اعضای مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی
دیدار صمیمانه مدیر کل  با خانواده ها و اعضای مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی

ارایه آثار از سوی عضو برگزیده مرکز شماره 1 کانون بندرانزلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =