کارگاه آموزش مهارت قصه‌گویی در اهواز

کارگاه آموزش مهارت قصه‌گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه 10 مردادماه 1398 در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آیین برگزاری کارگاه آموزش مهارت قصه‌گویی در مجتمع فرهنگی کانون اهواز گفت: مهارت قصه‌نویسی و قصه‌گویی، مهارت زندگی سالم در پناه امن فرهنگ است.

وحید کیانی با اشاره به این‌که زیرساخت یک جامعه توسعه‌یافته توجه به بافتار و ساختار فرهنگی آن است تأکید کرد: اهمیت توجه به نسل نو در جهت‌گیری‌های اجتماعی و تعاملات روزمره امری بسیار ضروری است که باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی آن‌ها را مدنظر قرار داد.

کیانی در ادامه با مؤثر دانستن قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار تعلیمی و تربیتی از کنشگران و کوشندگان عرصه فرهنگ خواست تا با همراهی در جشن‌ها و جشنواره‌های قصه‌گویی در رشد، توسعه و پویایی جامعه‌ای با نشاط نقشی خوش از خویش به یادگار بگذارند.

در ادامه این برنامه لیلا رحمانیان اولین مدرس کارگاه مهارت قصه‌گویی به آموزش و تشریح انواع قصه، فن بیان، زبان بدن، انتخاب قصه، شیوه‌های قصه‌گویی پرداخت و بر توجه قصه‌گویان در اجرا و انتخاب قصه‌های خود، به علایق، گروه سنی و نیازهای مخاطب تأکید کرد.

انتخاب کتاب، شناخت واکنش‌های مثبت و منفی، شروع و پایان مناسب، توجه به شخصیت‌ها، اهمیت عنصر صدا، شناسایی مخاطب برای قصه‌خوانی ازجمله مواردی بود که توسط مریم فهیم پور دومین مدرس کارگاه مهارت قصه‌گویی که خود به‌عنوان قصه‌گو در جشنواره‌های مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی مشارکت داشته است به شرکت‌کنندگان در این کارگاه ارائه شد.

قصه‌گویی مهرناز شهرکی مربی فرهنگی کانون مجتمع اهواز، شرکت‌کننده در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و فروغ شاکریان مربی فرهنگی کانون شماره سه اهواز دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان هم‌زمان با انتشار فراخوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کارگاه مهارت قصه گوی را ویژه‌ی پدرها و مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مربیان مهدهای کودک و نوجوانان بالای 12 سال در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار کرد.

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 21 تیرماه 1398 منتشر شد.

این دوره از جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =