نوجوانان کانون گرمسار و آرادان با مهارت‌های مثبت، آشنا می‌شوند

نوجوانان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گرمسار و آرادان به‌صورت کارگاه مهارت‌های زندگی با مهارت‌های مثبت آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فروهر معدنی سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری این استان از اجرای طرح «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت» در دو مرکز فرهنگی‌هنری کانون گرمسار و آرادان به‌عنوان مجریان طرح در دور اول، خبر داد و گفت: پس از برگزاری نشست آموزشی‌توجیهی ویژه مربیان، این طرح در سایر مراکز فرهنگی‌هنری استان اجرا خواهد شد.

معدنی اظهار داشت: کانون پرورش فکری به‌عنوان یک سازمان متولی فرهنگ در حوزه‌ی کودک و نوجوان وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی خود را در تناسب با نیاز روز مخاطبان عرضه کند و توجه به آینده و دغدغه‌ی پرداختن به مهارت‌های زندگی و اجرای فعالیت‌های آموزشی پیرامون این موضوع بسیار مورد اهمیت بوده و در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی یادآور شد: در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای اساسی نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ سال، فعالیت آموزشی ویژه‌ای در قالب «کارگاه‌های مهارت مثبت» با هشت عنوان «نوجوان امیدوار»، «نوجوان خوش‌بین»، «نوجوان شاد و بانشاط»، «نوجوان خودباور»، «نوجوان جرأت‌مند»، «نوجوان هوشمند هیجانی»، «نوجوان ماهر در روابط مثبت» و «نوجوان معنوی» با بهره‌گیری از گروه روان‌شناسان باتجربه در این حوزه، اجرا می‌شود.

معدنی، هدف از اجرای این طرح را تقویت و توان‌مندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر، آگاهی‌بخشی و به‌روزرسانی توان‌مندی مربیان به‌منظور شناخت مهارت‌های مثبت و بکارگیری آن در فعالیت‌های کانون و هم‌چنین معرفی کانون از طریق تعریف دوره‌های جدید آموزشی در راستای ارتقای مهارت‌های مثبت روان‌شناختی، عنوان و تصریح کرد: در انتخاب مراکز به ویژگی‌های مناسب مکانی، میزان دسترسی نوجوانان و والدین، امکانات مناسب به‌منظور برگزاری کارگاه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی محیطی و... توجه شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =