مهمترین برنامه های کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در نشست خبری تشریح شد

مهمترین برنامه های کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۸، توسط مهناز فتاحی، مدیرکل کانون این استان و باحضورنمایندگان رسانه های خبری استان کرمانشاه تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مهناز فتاحی، مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در نشست خبری با رسانه های مختلف خبری این استان به تشریح فعالیت ها و برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سال ۱۳۹۸ پرداخت.

صبح امروز پنج شنبه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸، فتاحی پس ازمراسم افتتاح کافه کتاب در مرکز شماره ۲کانون پرورش فکری کرمانشاه گفت: کافه کتاب قرار است فضایی امن و دلنشین برای کودکان و نوجوانان ما باشد و جایی برای تولید فکر و اندیشه.

مدیر کل کانون همچنین از برگزاری برنامه هایی در قالب انجمن های ادبی، دعوت از شاعران و نویسندگان، رونمایی از کتاب و نقد و بررسی کتاب ها و برنامه نمایش و نقد فیلم توسط کودکان و نوجوانان و همچنین، دعوت از کارشناسان اهل فیلم در کافه کتاب خبر داد.

 فتاحی در ادامه از آغاز به کار خانه نجوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: بچه ها در این کلاس ها با صور فلکی آشنا می شوند و به وسیله تلسکوپ آسمان کرمانشاه را رصد می کنند.

مدیر کل کانون با اشاره به برنامه پویانمایی عروسکی که در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه در این زمینه قدرتمند وارد شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این جشنواره حضوری فعال داشت و بازخورد خوبی به دست آمد.

او برنامه های سال های گذشته کانون را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال های قبل در کانون پرورش فکری گسترش فعالیت های ادبی،فرهنگی،علمی،احکام قرآنی و دینی و... را داشته ایم و امسال با کسب تجربیات جدید کلاس ها و کارگاه هایی را که بچه ها دوست دارند، همچون نجوم، انیمیشن، نقد فیلم و.. را برپا کردیم.

فتاحی در ادامه گفت: در بخش انجمن ها نیز انجمن ادبی آفرینش با موضوع شعر و داستان و انجمن قصه گویی، انجمن عروسک سازی که از استان های دیگر برای ساخت عروسک، انجمن نقاشی که بیشتر آثار برگزیدگان در جشنواره های بین المللی از استان کرمانشاه بوده است در کانون راه اندازی شده است.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه همچنین از برپایی کارگاه های هنرهای دستی، سفال، رباتیک، چرتکه و محاسبات ذهنی و افزایش مهارت های زندگی با عنوان حال خوش زندگی در جهت ایجاد نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: مراسم شادپیمایی عروسک ها در ایجاد شادی و نشاط بسیار موثر بود و  اکران فیلم ضربه فنی که فروش بلیط آن آغاز شده و از تولیدات کانون پرورش فکری است می تواند برای بچه های کرمانشاهی که فرهنگ قهرمانی دارند مفید باشد و در تقویت اعتماد به نفس نوجوانان موثر واقع شود.

فتاحی در رابطه با کیفیت برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی نیز گفت: با هدف ترویج فرهنگ قصه و قصه گویی این جشنواره در دو بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه ای و قصه گویی صحنه ای برگزار می شود که کرمانشاه پیشینه ای قوی در این زمینه دارد.

او افزود:شرکت کنندگان در ۳ گروه سنی دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸سال، زنان و مردان ۱۸سال و بالاتر، و مادربزرگ ها و پدربزرگها می توانند قصه های خود را برای ما به صورت ضبط شده ارسال کنند و یا در کافه کتاب آن را اجرا کنند.

فتاحی مهلت ارسال آثار قصه گویی در بخش صحنه ای را تا ۱۷ شهریور ماه ۹۸ و آثار قصه گویی ۹۰ ثانیه ای را تا ۱۰مهر سال جاری اعلام کرد و افزود: این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود و آثار منتخب به بخش کشوری و ملی راه می یابند.

در بحث پویش فصل گرم کتاب نیز مدیر کل کانون پرورش فکری استان به عنوان یکی دیگر از برنامه های کانون در مناطق کم بر خوردار و محروم اعلام کرد و گفت: این برنامه با هدف ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی ایجاد شده و سال گذشته اکیپ ۵۰نفره ای این مراسم را اجرا کردند و در کنار معرفی کتاب، کارهای سفالگری و عروسکی هم انجام می دهند که مخاطبان پویش گرم کتاب سه گروه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند.

مهناز فتاحی در ادامه از برگزاری ششمین مهرواره نیایش که یک برنامه ملی است و به مناسبت سالروز زلزله هر سال در هفته اول سالگرد زلزله برگزار می شود به عنوان برنامه ای برای ایجاد آرامش در کودکان یاد کرد و افزود: هر سال به یاد عزیزان در گذشته و کسانی که در این زلزله کمک کردند، این مراسم را برپا خواهیم کرد و امیدواریم در سال های آینده بتوانیم از گروهای کشورهای همسایه هم استفاده کنیم.

فتاحی گفت: این مهرواره در سه بخش و ۱۳رشته برگزار می شود و مهلت ارسال آثار را پایان مرداد ماه ۹۸ و زمان برگزاری افتتاحیه را هفته آخر آبان ماه اعلام کرد .

او افزود: به برگزار کنندگان این مهرواره جایزه ای تعلق نمی گیرد و جایزه آنها را خدا می دهد که خلق اثر می کنند.

فتاحی در پایان از بازسازی سالن سینما در مرکز شماره ۱۱ کانون پرورش فکری کرمانشاه خبر داد و گفت: از مهرماه برای نمایش فیلم در این سینما اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =