کتاب برگزیده ی قصه های محلی زنجان برترین اثر در فرهنگ زنجان شناخته شد

با نظر هیات داوران و صاحب نظران فرهنگ و هنر استان زنجان، کتاب برگزیده قصه های محلی زنجان تالیف کانون پرورش فکری استان از میان کتاب های منتشر شده در موضوع فرهنگ زنجان به عنوان برترین اثر شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مدیرکل کانون استان در جلسه شورای فرهنگی کانون، با تبریک این موفقیت به خانواده کانون استان، در سخنانی اظهار داشت: کتاب قصه های محلی زنجان که از سال 95 تا کنون سه جلد آن منتشر شده است با هدف توسعه فرهنگ قصه و قصه گویی، حفظ و نگهداشت ادبیات شفاهی و قصه های شیرین و عبرت آموز محلی برای کودکان و نوجوانان گردآوری و چاپ شده است.

محمد نقی صالحی گفت: بی تردید دنیای قصه و قصه گویی دنیای هیجان و تجربه است و یکی از فرصت های مناسبی است که می تواند یک واسطه آموزشی و تربیتی تاثیر گذار باشد که قدرت فکر، تخیل و مهارت های شنیداری و گفتاری کودکان و نوجوانان را تقویت کند.

صالحی ابراز امیدواری کرد که برای حفظ میراث فرهنگی اصیل بومی و محلی که سینه به سینه و نسل به نسل از گذشتگان به ما رسیده تلاش کنیم و نگذاریم به فراموشی سپرده شوند.

مدیرکل کانون استان از توجه هیات داوران و اقبال عمومی و صاحب نظران نسبت به گردآوری وچاپ این اثر ماندگار قدردانی کرد.

گفتنی است این کتاب در 239 صفحه با 24 قصه به زبان ترکی و فارسی برای گروه سنی «د» و «ه» توسط کانون پرورش فکری استان گردآوری و چاپ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =