قصه گویی در بخش اطفال بیمارستان شفای شهر قهدریجان اصفهان

مربیان مرکز فرهنگی هنری شهر قهدریجان با حضور در بیمارستان شفای شهرستان به تبلیغ قصه گویی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان ،مربیان مرکز فرهنگی هنری شهر قهدریجان اصفهان با حضور در بیمارستان شفای شهرستان به تبلیغ قصه گویی و تشویق کادر بیمارستان در جهت قصه گویی برای بیماران کودک ونوجوان پرداختند.

الهام رضازاده مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر قهدریجان با اشاره به حضور در بیمارستان و قصه گویی برای جمعی از کودکان بیمار گفت: بیش از ۱۲ سال در حوزه قصه گویی فعالیت داشته ام و همواره با خود فکر می کردم کودکانی هستند که به دلایل مختلف جای آنها در کلاس ها و مراکزی مانند کانون پرورش فکری کودکان خالی است.

فعال ادبی قصه گویی  با بیان اینکه کودکان بستری در بیمارستان ها از جمله گروه هایی هستند که نمی توانند در این برنامه ها شرکت کنند، افزود: چندی پیش با رایزنی با یکی از بیمارستان های شهر، در بخش اطفال این بیمارستان برای کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ سال را برگزار کردم.

وی اظهار کرد: کودکان بیمار با شروع قصه گویی و همزاد پنداری با شخصیت های داستانی از دنیای درد و نگرانی بیمارستان فاصله می گرفتند.

رضا زاده ادامه داد: دنیای قصه ها دنیایی پر از هیجان است که با پایانی شیرین و موفق تمام می شود که موجب روحیه گرفتن و حال خوش برای کودکان می شود.

به گفته وی؛ کودک در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان گوش دادن به قصه از دنیای اطراف خود بریده می شود و برایش  آرامش خاطر، تسلی از مصیبت ها و تسکین دردها به همراه دارد و بعد از اتمام قصه نیز در او انگیزه ای قوی برای طی مسیر، نهراسیدن از پیچ و خم های زندگی و آماده شدن برای مقابله با مشکلات را فراهم می کند.

وی با اشاره به تجربه قصه گویی خود در بیمارستان، افزود: مسوولان بیمارستان و مادران پس از این اجرا بیان می کردند که در روحیه بچه بسیار تاثیر داشته است و حال خوشی برای آنها ایجاد کرده است و به نظر می رسد این روش ها حتی در فرایند بهبودی کودک نیز موثر باشد.

برگزیده چند دوره قصه گویی استان اصفهان اظهار کرد: البته پیش از این نیز قصه گویی برای بچه های مسجد را در بیرون مرکز و به ویژه در شب های قدر تجربه کرده بودم، که بازخورد بسیاری خوبی به همراه داشت.

وی با اشاره به بازخوردهای خوب گرفته شده از قصه گویی در بیرون مرکز، ادامه داد: تصمیم گرفته ام قصه گویی برای کودکان در پارک ها، پرورشگاه ها و کانونهای اصلاح و تربیت را در دستور کار قرار دهم تا از طریق قصه پیام های اخلاقی و تربیتی رابه آنها منتقل کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =