دوره عربی با گویش عراقی ویژه زائران اربعین

زائران ایرانی اربعین حسینی با شرکت در دوره‌های فشرده کانون زبان ایران، می‌توانند پرکاربردترین جمله‌ها و کلمه‌های مورد نیاز زبان عربی با گویش عراقی را فرابگیرند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسئول بخش عربی کانون زبان ایران با بیان این‌که این دوره آموزشی برای اولین بار از سوی این مجموعه ارایه می‌شود گفت: در این دوره که قرار است در مراکز آموزشی جم و وصال به دو صورت فشرده یک ماهه و فوق فشرده سه روزه برگزار شود، پرکاربردترین جمله‌ها و کلمه‌های مورد نیاز زائران اربعین به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

یاسر زنگنه، با بیان این مطلب که زبان عربی به‌طور کلی به صورت زبان کتابی تدریس می‌شود و این در حالی است که در هر کشوری گویش عربی ویژه آن کشور وجود دارد ادامه داد: مردم عراق نیز عربی را به گویش خاص خود صحبت می‌کنند و برای برقراری ارتباط بهتر با مردم عراق، زائران اربعین می‌توانند عربی را به گویش عراقی بیاموزند.

مسئول بخش عربی کانون زبان ایران درباره‌ی کتاب آموزشی که در این دوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به نبود کتاب مناسب، کتاب ویژه آموزش عربی به زائران اربعین در حال تدوین است. در این کتاب علاوه بر جمله‌ها و اصطلاح‌های مورد استفاده در اربعین، لغت‌نامه اصطلاح‌های مورد نیاز گویش عراقی نیز در پایان کتاب چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در این دوره از مرداد آغاز می‌شود و کلاس‌ها نیز از شهریور 1398 آغاز به کار خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی این دوره می‌توانند با بخش عربی کانون زبان ایران با شماره تلفن 88492242 تماس بگیرند.

همچنین برای ثبت‌نام در مرکز جم می‌توانند به نشانی خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم)، پلاک 33 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۸۸۸۴۴۴۰۷ تماس بگیرند.

مرکز وصال نیز در خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، پلاک 43 واقع و شماره تلفن‌های ۶۶۴۰۰۵۰۱ و۶۶۴۰۷۱۴۰ برای ارتباط با این مرکز درنظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =