کد خبر: 290027
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
جشن قصه‌گویی کانون پرورش فکری به شهرستان سنقر رسید

در ادامه برگزاری جشن‌های قصه‌گویی در استان کرمانشاه، این برنامه در شهرستان سنقر و در محل سالن نمایش مرکز کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در ادامه برگزاری جشن‌های قصه‌گویی، این برنامه در شهرستان سنقر و در محل سالن نمایش مرکز کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز یکشنبه سیزدهم مردادماه ۱۳۹۸ برگزار شد، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در بخشی از این مراسم، به تشریح برگزاری بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمانشاه پرداخت.

فتاحی، ضمن توضیح پیرامون بخش‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی، از همه علاقه‌مندان دعوت کرد در این رویداد فرهنگی بین‌المللی شرکت کنند.

مدیرکل کانون استان با اشاره به نقش قصه‌ها در زندگی کودکان گفت: کسانی که در کودکی برای ما قصه گفتند، آن قصه‌ها در ذهن ما مانده است و هیچ‌وقت آن قصه‌گوها و قصه‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

او همچنین درباره کارکرد و تاثیر قصه افزود: می‌خواهیم اگر لازم است که تذکری را به کودکی بدهیم، شاید اگر به صورت مستقیم به او بگوییم، بدانیم که ممکن است سبب ناراحتی او شویم، چکار باید کنیم؟ بهترین راه این است که بیاییم قصه ای، مثلا در مورد دوستی بگوییم. یا اگر حسادت کار خوبی نیست و اگر بخواهیم به کسی در این مورد تذکر بدهیم و از طرفی هم بخواهیم که او ناراحت نشود، یک قصه با همین موضوع برایش تعریف کنیم.

فتاحی در پایان از برنامه‌ریزی در اداره کل کانون استان کرمانشاه برای برگزاری باشکوه جشن‌های قصه‌گویی در شهرهای مختلف استان خبر داد و از حمایت و همکاری فرمانداران، شهرداران و همه مسئولین در شهرها، بخش‌ها و روستاهای مختلف استان قدردانی کرد.

در بخشی دیگر از این مراسم، «سید جواد حسینی‌کیا»، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی که به عنوان میهمان ویژه مراسم جشن قصه‌گویی در مرکز کانون پرورش فکری سنقر حضور داشت، در سخنانی، از قصه به عنوان حافظ زبان محلی نام برد.

حسینی‌کیا، با اشاره به قصه‌گویی مربی برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: اگرچه خانواده‌ها در حال حاضر در منزل با بچه‌هایشان به زبان فارسی صحبت می‌کنند، اما به خاطر اینکه بتوانیم زبان بومی و محلی را حفظ کرده و آن را به کودکان منتقل کنیم، دست‌اندرکاران این جشنواره سعی کنند که زبان محلی را در قصه‌گویی و در برنامه‌های جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی مورد توجه قرار دهند.

در این جشن قصه‌گویی که در میان استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی، مسابقه،.. به اجرا درآمد.

در برنامه جشن قصه‌گویی در شهرستان سنقر، "مهناز فتاحی"، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، "سیدجواد حسینی‌کیا"، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، "محمدناصر معصومی‌زاده"، فرماندار سنقر، رییس و نایب رییس شورای شهرستان سنقر نیز حضور داشتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =