نماینده مجلس: نگذارید که زبان محلی در قصه‌گویی به فراموشی سپرده شود

سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی به دست اندرکاران این جشنواره توصیه کرد؛ سعی کنند که زبان محلی را در قصه‌گویی و در برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مورد توجه قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، «سید جواد حسینی‌کیا»، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی که به عنوان میهمان ویژه مراسم جشن قصه‌گویی در مرکز کانون پرورش فکری سنقر حضور داشت، در سخنانی، از قصه به عنوان حافظ زبان محلی نام برد.

در این مراسم که صبح امروز یکشنبه سیزدهم مردادماه ۱۳۹۸ برگزار شد، حسینی‌کیا، با اشاره به قصه‌گویی مربی برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: این مربی ارجمند با زبان محلی قصه‌گویی کردند و این یک امر پسندیده بود. و این قصه‌گو با همین قصه با گویش محلی توانسته است که در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیده شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: اگرچه خانواده‌ها در حال حاضر در منزل با بچه‌هایشان به زبان فارسی صحبت می‌کنند، اما به خاطر اینکه بتوانیم زبان بومی و محلی را حفظ کنیم و آن را به کودکان منتقل کنیم، دست‌اندرکاران این جشنواره سعی کنند که زبان محلی را در قصه‌گویی و در برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مورد توجه قرار دهند.

او در ادامه گفت: نکته مهم دیگر اینکه؛ در قصه‌گویی، نقش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نقش کلیدی بود. در روستاها دور هم می‌نشستند و دور یک کرسی جمع می‌شدند. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قصه می‌گفتند و بچه‌ها با طنین صدای گرم آنها به خواب می‌رفتند.

حسینی‌کیا در پایان، با قدردانی از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و جشن قصه‌گویی توسط کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان، بر آمادگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری تاکید کرد.

جشن‌های قصه‌گویی از سوی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه و در راستای برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مراکز کانون پرورش فکری در شهرهای مختلف استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =