نشست‌های  آموزشی کارگاه های "مهارت های زندگی مثبت گرا" در کهگیلویه و بویراحمد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رویکردی جدید و در راستای آموزش مهارت های مثبت اندیشی روانشناختی برای نوجوانان و به منظور تقویت و بهبود ارتباط مثبت با خود و دیگران و افزایش عزت نفس اقدام به برگزاری دوره‌های روانشناختی برای نوجوانان کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان  در جمع خبرنگاران گفت: کانون به عنوان یک سازمان متولی فرهنگ در حوزه‌ی کودک و نوجوان، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی خود را در تناسب با نیاز روز مخاطبان، عرضه کند.

کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه به آینده و دغدغه‌ی پرداختن به مهارت‌های زندگی و اجرای فعالیت‌های آموزشی پیرامون این موضوع بسیار مورد توجه بوده و در دستورکار مسئولین قرار دارد.

 وی ابراز کرد : در راستای پاسخ‌گویی به این نیاز اساسی نوجوانان فعالیت آموزشیِ ویژه‌ای در قالب «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، با تمرکز بر 8 مهارت منتخب شامل امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهره‌گیری از گروه روانشناسان با تجربه در این حوزه، اجرا خواهدشد. 

این مقام مسوول اهداف این طرح را تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر ، آگاهی‌بخشی و به‌روزرسانی توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارت‌های مثبت و به کارگیری آن در فعالیت‌های کانون و برندسازی مجدد کانون از طریق تعریف دوره‌های جدید آموزشی در راستای ارتقای مهارت‌های مثبت روان‌شناختی عنوان کرد .

اخلاقی‌نیا افزود: این طرح برای نوجوانان دختر و پسر در رده سنی  10 تا 16 سال در دو مرکز فرهنگی هنری یاسوج و لیکک برگزار می گردد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت سیار و پستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =