کد خبر: 290038
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کارگاه شاهنامه خوانی در مرکز شماره 2 سنندج برگزار شد

کارگاه شاهنامه خوانی همراه قصه گویی داستانهای شاهنامه، آموزش هنر نقالی و نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری مرکز شماره 2 سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، این کارگاه روزهای شنبه برای اعضای دختر و روزهای پنج شنبه برای اعضای پسر مرکز شماره 2 سنندج برگزار می گردد.

در این کارگاه 25 نفر از اعضا می توانند حضور داشته باشند که در ابتدا کودکان و نوجوانان با اشعار فردوسی آشنا می شوند سپس مربیان با قصه گویی  به شیوه نقالی، پرده خوانی و نمایش فیلم بر جذابیت این کارگاه می افزایند.

این کارگاه نوجوانان با هدف شناسایی اعضا علاقه مند و مستعد به هنر فراموش شده نقالی و آماده کردن آنها برای شرکت در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار می گردد.

 این کارگاه ابزاری تربیتی دارد و بافت داستانی شاهنامه، موجب شده است که همه ی کودکان و نوجوانان را به خود جذب کند که این جذابیت موجب افزایش یادگیری در کودکان و نوجوانان می شود ،شاهنامه ی فردوسی دارای نکات آموزشی و اخلاقی است در این کارگاه  با استفاده از فیلم، قصه گویی و نقالی داستان های شاهنامه  را برای کودکان و نوجوانان جذاب می کنند و به بهانه خواندن شاهنامه می توان کودک و نوجوان را با زندگی فردوسی که از اولین شاعران ایرانی که به فارسی این حماسه را خلق کرده آشنا نمود به موازات خواندن شاهنامه تقویت آداب سخنوری و توانمند شدن در این فن و شاید زنده نگه داشتن هنر نقالی که بیم آن می رود به فراموشی سپرده  شود کمک کند.

لازم به ذکر است، این کارگاه با حضور و استقبال گرم خانواده ها و کودکان و نوجوان رو برو شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =