کتابخانه های سیار روستایی میزبان پویش فصل گرم کتاب کانون ایلام شدند

هفتمین پویش فصل گرم کتاب،به میزبانی کتابخانه های سیار روستایی هم زمان با تمام مراکز استان در ایلام برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،کتابخانه های سیار روستایی کانون ایلام میزبانی هفتمین پویش فصل گرم کتاب در پارک کودک را برعهده گرفتند و برنامه ای  با بخش های متنوع و محوریت کتاب و کتابخوانی برگزارکردندبراساس این گزارش ساعت 17 عصرروز دوشنبه ۱۴مرداد ماه در برنامه ای که  سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز از نظر ایجاد فضا و اطلاع رسانی محیطی با کانون همکاری می کرد بچه های ایلامی دور هم گردآمدند تا برنامه ای با بخش های مختلف اهدای کتاب،نمایشگاه کتاب،کارگاه نقاشی،کارگاه کاردستی  را در عصری خنک تجربه کنند.

 تمامی بخش های آن برمحوریت کتاب و کتاب خوانی اداره می شد و هدف ارتباط بیشتر با خانواده ها و مخاطبین و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین کودکان ونوجوانان را دنبال می کرد.

مربیان کتابخانه های سیار در هفتمین پویش کتابخوانی در کنار سایرمربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این  برنامه  با شعار آینده را باید ساخت،ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، خلاقانه وجذاب برای کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها،به معرفی کانون، عرضه‌ی خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو نیز ‌پرداختند.
کانون ایلام سه کتابخانه سیار روستایی دارد که روستاهای حوزه ایلام و چوار و چرداول را پوشش می دهند.

پارک کودک در ایلام از پارک های  قدیمی و مورد توجه مردم ایلام به شمار می رود و اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع کودک در این پارک با برنامه ریزی کانون آغاز شده است.

پویش، فرآیند شکل‌گیری و نمود اجتماعی و فرهنگی یک مفهوم یا پیام است که به ترویج یک رفتار در جامعه و نهادینه شدن آن در سبد فرهنگ عمومی مردم کمک می‌کند. پویش‌ها جریانی را ایجاد می‌کنند که در مقطع زمانی و مکانی،گروه سنی معین، و سطوح  اجتماعی مختلف و... افراد با گرایش‌های متفاوت را گردِ هم می‌آورند تا با اشتراک تجربه‌های رفتاری، مهارتی، خود را در فرآیند اجتماعی سازی با ابزارهای رسانه، بیان کنند.

کانون به‌عنوان یک سازمان متولی در غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی خود را در ایام فراغت کودکان و نوجوانان عرضه کند. بر همین اساس، پویش«فصلِ گرم کتاب»، با محورهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان وجذب اعضا در تابستان سال 98 برگزار می‌شود.

توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه ،افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان ،غنی‌سازی اوقات فراغت ،ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان  ومعرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان وجذب اعضا از مهم ترین اهداف پویش فصل گرم کتاب در کانون به شمار می روند.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی برای بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی و هنری ارائه می دهد و تعدادی از فعالیت های را به صورت کتابخانه سیار روستایی برای بچه های روستایی به اجرا می گذارد و در سه ماه تابستان و روزهای خاصی از سال نیز فعالیت هایش را به میان مردم برده و در فضاهای عمومی شهر به صورت مستقیم در بین مردم برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =