جشن ازدواج ۷۰ زوج آران و بیدگلی در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد

هفتاد زوج آران و بیدگلی شامگاه شنبه 12 مرداد ماه در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی مشترک خود را جشن گرفتنددر این جشن که با نام جشن شادیانه شهروندی با حضور مسئولین شهرستان آران و بیدگل در پارک شادی این شهرستان بر گزار شد، برنامه های شاد و مفرّح فرهنگی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان ،در این برنامه مزدوجین ذی الحجه سال 97 لغایت ذی الحجه سال 98 که زندگی مشترکشان را آغاز کرده به همراه خانواده های آنها حضور داشتند .

مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در آران و بیدگل با مشارکت تعدادی از اعضا ، والدین و سایر کودکان و نوجوانان، با برگزاری کارگاه شعر ، کاردستی و نقاشی جهت ایجاد نشاط و شادی کودکان و نوجوانان شهرستان سهیم بود .
اجرای برنامه‌های شاد و مفرّح فرهنگی هنری و مذهبی، برگزاری مسابقه و سرگرمی، اجرای نمایش تئاتر با موضوع ازدواج ، استفاده از نظرات روان شناسان و کارشناسان خانواده و دینی حوزه خانواده و ازدواج در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی ، سرود شبکه پویای صدا و سیما به همراه خطبه عقد نمادین از جمله بخش های اجرایی در این مراسم بود.


این جشن با هدف تبیین اهمیت تشکیل خانواده در اسلام، ترویج ازدواج آسان و دوری از تجمل گرایی و در نهایت تحکیم بنیان خانواده به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط معنوی برگزار شد.

دبیرخانه دائمی آئین ها و همایش های مذهبی، ادارات تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقاف و امور خیریه، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، مدیریت آموزش و پرورش، کتابخانه عمومی، ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هیأت امنای آستان مقدس بی بی زینب(س)، شهرداری و شورای اسلامی شهر آران و بیدگل از جمله برگزار کنندگان این جشن بودند.


اولین روز از ماه ذی الحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم (ص) بر آن مباهات می کردند. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =