کارگاه تخصصی اصول وفنون قصه‌گویی درخرم آباد برگزارشد

برای بهره‌مندی بیشتر مربیان وعلاقمندا به قصه گویی، و ارتقای کیفی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کارگاه آموزشی «فنون واصول قصه‌گویی» در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان در خرم آباد برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، کارگاه یک روزه «اصول وفنون قصه‌گوی» با حضور بیش از۵۰ مربی کانون و علاقمندان این رشته به منظور بالا بردن سطح کیفی بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در خرم آباد برگزار شد.

براساس این گزارش: آفرین پنهانی معاون فرهنگی اجرایی کانون لرستان مدرس این کارگاه بود و دراین کارگاه تخصصی شرکت کنندگان با مباحثی مانند: جادوی تخیل، ایجاد تونل زمان، باورپذیری، انتخاب مناسب وبجای قصه و استفاده ازمتون ادب فارسی و باز آفرینی آنها از سرفصل‌های این دوره‌ی آموزشی بود.

دراین دوره آموزشی توجه به طرح اصلی قصه(ملودرام) وآرشیو طرح های مختلف، حکایات، داستانهای مختلف مکتوب وشفاهی مطرح شد.

مدرس این کارگاه در خصوص به روز کردن قصه ها متناسب با نیاز و خواسته های مخاطب و دریافت بچه های امروز، تمرین تنفس مطالبی را بیان داشت.

درادامه کارگاه شرکت کنندگان به گروه های مختلف تقسیم شدند و به صورت عملی، انتخاب قصه، چکیده نویسی، و اجرا و استفاده از فنون و حرکت را درهنگام قصه گویی تمرین کردند.

دربخش بعدی این کارگاه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان ضمن قدر دانی از تلاش همه مربیان وکارشناسان در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: استان لرستان قصه گویان موفق زیادی دارد که امسال علاوه برمربیان کانون وعلاقمندان به قصه گویی، هنرمندان زیادی برای شرکت دراین رویداد فرهنگی اعلام آمادگی کرده اند .

محمد جوادمحمدی افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی مطلوبی در سراسر استان برای حضور هرچه بیشتر قصه گویان در بیست ودومین جشنواره انجام شده است.

محمدی با اشاره به توانمندی قصه گویان استان لرستان بیان داشت: انتخاب قصه گوی برتراز میان مربیان کانون  کار سختی است و همه شرکت کنندگان در جشنواره از توانایی بالایی برخوردار هستند.

این دوره‌ی آموزشی ۸ ساعته روز دوشنبه14 مرداد ماه ۹۸ دراداره کل کانون پرورش فکری لرستان، با هدف افزایش توانمندی و تخصص مربیان قصه‌گویی و بهره‌مندی از فنون جدید این هنر، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =