برگزاری کارگاه آموزشی نقش قصه گویی در انتقال ارزشها در بندرعباس

کارگاه آموزشی «نقش قصه گویی درانتقال ارزشها» به کودکان ونوجوانان ویژه والدین دربندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، هم‌زمان با بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کارگاه آموزشی « نقش قصه‌گویی درانتقال ارزش‌ها به کودکان ونوجوانان»  ویژه والدین دربندرعباس برگزارشد.

در ابتدای جلسه نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی هنری و ادبی کانون در جمع والدین اعضا قصه‌گویی را مهارتی خود آگاه برای انتقال ارزش‌ها، مهارت‌ها، افکار دانست که در دل روابط انسان‌ها نهفته است وحس کنجکاوی این جهان را برمی‌انگیزد.

ناهید پذیرایی مسوول دبیرخانه (رابط) جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان در جمع والدین، ضمن بیان ارزش در قصه‌ها گفت: ارزش‌ها معنایی جهانی دارند، ارزش‌هایی چون آزادی، صلح ودوستی، احترام، نماد ونشانه‌هایی از فرهنگ یک جامعه محسوب می‌شوند که برای ارزیابی یک جامعه می‌توان، نمادها را مورد سنجش قرارداد.

مدرس این کارگاه آموزشی  بیان کرد: ارزش‌ها زمانی در یک جامعه معنا پیدا می‌کنند که در فرد درونی شوند.

ناهید پذیرایی در این کارگاه آموزشی ضمن بیان ارزش‌ها قصه‌گویی را مهارتی خودآگاه دانست که  برای انتقال ارزش‌ها بهترین ابزار می‌باشد که غیر مستقیم می‌تواند نکات تربیتی را به کودکان منتقل کند.

مسوول دبیرخانه بیست ‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به نقش تعیین‌کننده خانواده در تربیت کودکان کتابخوان، یادآور شد: خانواده‌ها رسالت مهمی در تربیت نسل آینده کشور دارند و لذا ترویج فرهنگ قص‌گویی می‌تواند به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان کمک شایانی کند که این مهم باید به وسیله خانواده محقق شود.

وی گفت: قصه‌خوانی و قصه‌گویی با توجه به اثرگذاری فراوانی که بر ذهن افراد می‌گذارد، می‌تواند ابزار خوبی برای انتقال باورها، اعتقادات و مفاهیم و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی باشد.

نخستین کارگاه آموزشی دبیرخانه استانی کانون هرمزگان بعدازظهر روز سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور والدین اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =