خبرنگاران ایلامی به روایت قصه ی خود در جشنواره قصه گویی دعوت شدند

درمراسم روز خبرنگاراز خبرنگاران ایلامی برای روایت قصه زندگی شان در جشنواره بیست ودوم قصه گویی دعوت شد


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که از طرف خانه مطبوعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بخش خبرنگاران قصه گو به حاضرین معرفی شدو تمامی خبرنگاران استان در عرصه رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب به شرکت در بخش خبرنگاران بیست ودومین جشنواره قصه گویی دعوت شدند.امسال در جشنواره بین المللی قصه گویی علاوه بر بخش های علمی و نودثانیه ای و اساتید زبان های انگلیسی و عربی،بخش خبرنگاران نیز افزوده شده که در استان ایلام نیز با همکاری باشگاه خبرنگاران جوان،خانه مطبوعات ،خبرگزاریها ، صداوسیما و رسانه های مجازی بخش خبرنگاران به زودی نشست هماهنگی برگزار می کند.براساس این گزارش عبدالحمید کرمی رییس خانه مطبوعات با استقبال از این طرح در صحبت هایی با روابط عمومی ازنقل خاطرات و قصه ی شادی ها و تلخی های عرصه خبرنگاری در جشنواره قصه گویی استقبال کرد وضمن قول همکاری و همراهی بیشتر پیشنهادات هایی نیز برای جذب مشارکت بیشتر ارائه داد.
این جشنواره در سه بخش قصه 90 ثانیه‌ای (فیلم) شامل بیان روایتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی، قصه‌های شهر من ویژه شهروندان تهرانی، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی کلاسیک (سنتی) و قصه‌گویی نو(مدرن) و بخش بین‌المللی ویژه نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای است.
 مهلت ارسال آثار در بخش قصه 90 ثانیه‌ای، 10 مهرماه سال جاری و در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و بخش بین‌المللی 17 شهریورماه سال جاری است، بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.
 در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای اگرچه همچون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» شرکت کنند.
 علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا 17 شهریور و بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای باید فیلم‌های قصه‌های خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.irبارگذاری کنندو یا چنان چه امکان ارسال قصه ها را ندارند با شماره تلفن ۳۳۶۸۲۷۱ دبیرخانه جشنواره قصه گویی تماس بگیرند و یا به نشانی ایلام،بلوار شمالی امام خمینی (ره)،جنب بانک ملی،کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مراجعه کنند.
 استان ایلام در طول دوره‌های قبلی نشان داده است که دارای استعدادهای درخشانی در حوزه قصه‌گویی است.
 جشن‌واره ی قصه گویی استانی و منطقه ای  به جشنواره بین‌المللی در تهران منتهی می‌شود و برگزیدگان جشن قصه در مراکز به جشنواره استانی راه‌یافته و در مرحله استانی برای حضور در بخش منطقه‌ای و بین‌المللی باهم رقابت خواهند کرد.

 سال گذشته ۵ نفر از قصه گویان ایلامی به مرحله نهایی این جشنواره رسیدند، از همه علاقه‌مندان، قصه‌گویان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز برای حضور دراین جشنواره دعوت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =