مرکز نجوم کانون؛ گشودن دریچه‌ی تلسکوپ‌ها روبه آسمان تبریز

کودکان و نوجوانان تبریزی در شانزدهمین روز مرداد ۱۳۹۸ صاحب یک مرکز نجوم و ستاره شناسی شدند مرکزی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را برای گسترش فعالیت‌های علمی‌اش در این شهر بزرگ و تاریخی ایران راه‌اندازی کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری مدیرعامل کانون در آیین گشایش این مرکز از بخش‌های مختلف آن بازدید و از افتتاح این مرکز در تبریز اظهار خوشحالی کرد.

در ابتدای این آیین یک دختر نوجوان دارای نیازهای ویژه و اعضای مرکز فراگیر کانون به خوانش دکلمه‌ای پرداخت و پس از او علی بینش مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی گزارشی از روند احداث این مرکز در تبریز ارایه کرد.

او توضیح داد که این ساختمان با دارا بودن گنبد پلانتاریوم (آسمان‌نما) و آخرین تجهیزات مناسب برای رصد آسمان و با هزینه ۲۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و درآمدهای کانون استان ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند علم نجوم در محوطه مرکز شماره ۳ کانون تبریز احداث شده است.

به گفته‌ی بینش یک سالن ویژه هم برای آموزش مبانی نظری ستاره‌شناسی در کنار آسمان‌نما قرار دارد و سه دستگاه تلسکوپ نیز از جمله امکاناتی است که در اختیار مرکز نجوم تبریز قرار گرفته است.

وی همچنین از ادامه تکمیل این پروژه در آینده و ساخت بخش دیگری برای ایجاد مرکز علمی و زیست‌گیاهی کانون در کنار همین مرکز خبر داد.

مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: جشنواره آسمان پرستاره ویژه علم نجوم که دو سال پیش از سوی کانون برگزار شده بود با راه‌اندازی این مرکز به زودی دوباره احیا می‌شود.

بر اساس این گزارش فاضل نظری در ادامه این آیین از مرکز شماره ۳ کانون تبریز هم بازدید و در جمع اعضای کودک و نوجوان مرکز بر اهمیت کتاب‌ و کتاب‌خوانی تاکید کرد.

مدیرعامل کانون یادآور شد: کسانی که کتاب می‌خوانند مانند افرادی هستند که می‌توانند به دنیاهای دیگری سربزنند.

او قول داد که از سال آینده تعداد کتاب‌های کتاب‌خانه‌های کانون افزایش پیدا کند و از بچه‌ها خواست  با اشتیاق و علاقه به مطالعه کتاب بپردازند.

رییس هیات مدیره کانون به این کودکان و نوجوانان تبریزی گفت که بسیاری از افراد موفق در کشور سال‌ها قبل از اعضای کانون بودند و شما هم که با اشتیاق به کتاب‌خانه‌های کانون می‌آیید می‌توانید در آینده افراد موفقی باشید.

 در این آیین محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون، محمدعلی مقیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گوییبه شکایات،  افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و انسیه موسویان سرپرست اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون مدیرعامل را همراهی می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =