دومین نشست فصلی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری مازندران برگزار شد/ افزایش سرانه مطالعه در کانون مازندران

دومین نشست فصلی  مسوولان مراکز بخش مرکزی، شرق و غرب  مازندران برگزار شد. مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در این نشست از افزایش سرانه مطالعه کتاب در این کانون خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، دومین نشست فصلی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری با حضورمدیر کل، معاونین  و کلیه کارشناسان ستادی در دو بخش شرق ومرکز استان در ساری  و غرب استان در چالوس برگزار شد.

محمد علی یزدان شناس با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مراکز، فصل تابستان را زمان مهمی در کانون عنوان نمود و با تاکید بر ضرورت همدلی و نشاط در مراکز فرهنگی هنری اظهار داشت:  همدلی میان مربیان و مسوولان مراکز باعث ایجاد نشاط  و اثر بخشی کاری خواهد شد و بر این اساس انتظار می‌رود تا مسوولان محترم در جهت تقویت همدلی  و بهره‌گیری از ظرفیت‌‎های مربیان برای توسعه فعالیت‌ها اهتمام داشته باشند.

وی فعالیت‌های کانون مازندران  را به لحاظ محتوایی مثبت و روبه رشد ارزیابی نمود و  اظهار داشت: این نشست‌ها با هدف ایجاد هم افزایی، طرح موضوع و شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها برگزار می شود که می تواند ما را در کیفی سازی هر چه بیشتر برنامه‌ها یاری بخشد.

یزدان شناس، نقش مسوولان مراکز را در ایجاد وحدت، تعادل و تفاهم  در مراکز حایز اهمیت دانست و این مسئله را یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مراکز عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به آمارهای سال جاری بر اساس نرم افزار کتاب‌داری، بیان داشت: افزایش سرانه مطالعه کتاب در کانون مازندران سیر صعودی داشته که نشان دهنده رشد و اهتمام همه همکاران محترم در استان و مراکز فرهنگی و هنری است.

مدیر کل کانون مازندران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری کارگاه های  اوقات فراغت در طرح تابستان شاد، پویش فصل گرم کتاب، جشنواره بین المللی قصه گویی، جشنواره سرود و جشنواره نمایش  اشاره داشت و خاطر نشان ساخت: رونق بخشی کارگاه‌های اوقات فراغت و معرفی و تبلیغات ظرفیت‌های موجود، از جمله انتظارات ما از مراکز فرهنگی هنری است.

برگزاری حداقل یک برنامه پویش فصل گرم کتاب در شهرستان‌ها در بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها از دیگر مسایل مورد انتظار مدیر کل کانون در این نشست‌ها بوده است.

سومین انتظار مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از مسوولان مراکز؛ تبلیغات و معرفی بیست و دومین  جشنواره بین المللی قصه گویی از سوی  همه همکاران استان و مراکز در جلب مشارکت قصه‌گویان  و ترویج فرهنگ قصه گویی بود.

اما چهارمین موضوعی که یزدان شناس بر آن تاکید نمود؛ پیک امید کانون پرورش فکری بود.

وی اجرای این طرح را در راستای توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان ونوجوانان  روستاهای کم برخوردار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح پیش از این در قالب طرح یک مسوول و یک مربی در مازندران انجام شده است و از این پس در قالب طرح پیک امید  با اجرای برنامه‌های متنوع  فرهنگی، هنری و ادبی  دنبال خواهد شد.

در این نشست، معاونین فرهنگی، اداری مالی، کارشناس مسوول فرهنگی، کارشناسان هنری، نظارت و ارزیابی، روابط عمومی،حراست، فناوری اطلاعات و رییس کانون زبان استان مازندران نیز به طرح مسایل تخصص حوزه خود و انتظارات سازمانی پرداختند.

طرح برنامه، مشکلات و انتظارات مراکز از سوی مسوولان مراکز فرهنگی هنری از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =