انفجار رنگ در آغاز اولین فعالیت علمی مرکز جدید اسفراین استان خراسان شمالی

مرکز تازه تاسیس شهرستان اسفراین آغاز فعالیت های علمی خود را با آزمایش فرار رنگ‌ها استارت زد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، مرکز تازه تاسیس شهرستان اسفراین آغاز فعالیت های علمی خود را با آزمایش فرار رنگ‌ها استارت زد.

صدیقه محمد آبادی مربی مسئول مرکز شماره ۲ اسفراین در ارتباط با آغاز فعالیت های علمی در این مرکز گفت: آزمایش فرار رنگ ها در شیر از جمله فعالیت های زیست‌شناسی و شیمی به شمار می رود که در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان است.
وی با تأکید بر این که استعدادهای خلاق در محیط مطلوب، شکوفا و متبلور می­ شوند تصریح کرد: کانون به نهادی تأثیرگذار در حوزه استعدادیابی و پرورش و شکوفایی خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان ۷ الی ۱۷ سال تبدیل شده است و در این مجموعه‌ی علمی کودکان و نوجوانان بادانش و مهارت‌هایی علمی آشنا شده و آموزش می‌بینند که چطور یاد بگیرند، مشاهده کنند، اطلاعات را جمع‌آوری کنند، نتایج را تفسیر کنند و در نهایت تفکرشان را درباره ایده‌ها و اتفاقاتی که آن‌ها در زندگی‌شان با آن روبرو می‌شوند، بازگو کنند.

«فاطمه نودهی» مربی فرهنگی مرکز ۲ اسفراین که انجام این فعالیت را عهده دار بود با  اعلام این که هر عضوی نیازها و علایق خاصی دارد، گفت: این بخش از برنامه‌ها با هدف جذب و پایدار سازی اعضایی اجرا می شود که علاقه مند به فعالیت های علمی بویژه شیمی هستند.
وی عنوان کرد: اولین فعالیت علمی مرکز با آزمایش انفجار رنگ شروع شد که طی آن با پاشیدن قطره های رنگ روی شیر و اضافه کردن چند قطره مایع ظرفشویی تصویر شگفت انگیزی از واکنش های شیمیایی ایجاد شد و طیفی از رنگ ها و شکلهای زیبا را ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =