سفیر کتاب کانون به گرمدره می‌رود

کودکان ونوجوانان شهر گرمدره کرج هر سه شنبه در یکی از بوستان‌های شهر،  میزبان کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خواهند بود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مراسم ویژه گشایش حضور کتابخانه سیار کانون در شهر گرمدره همزمان با ششمین ویژه برنامه «پویش ملی فصل گرم کتاب» برگزار شد.

کودکان ونوجوانان و خانواده‌های آنان در این برنامه با سابقه تاسیس کتابخانه‌ی سیار کانون و فعالیت این کتابخانه  در کانون استان البرز و چگونگی اجرا ی فعالیت‌های آن آشنا شدند.

صحافی مشاور فرهنگی شهردار گرمدره نیز با حضور در جمع مسؤولان و کارشناسان کانون و جمعی ازمسئولان شهرداری و مردم گرمدره ضمن افتتاح کابخانهه سیار این شهر،  به اهمیت فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرده و با بیان این نکته که خود ایشان نیز عضو کانون و کانون زبان ایران بوده است،  سرمایه گذاری در حوزه کتاب را بسیار موثر دانسته و  از کودکان و نوجوانان خواست با کتاب و کتابخوانی انس بیشتری بگیرند و این راه را یکی از روش های موثر تربیتی و کسب مهارت های زندگی و آگاهی و دانش  دانست؛  وی با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، از نهادهای فرهنگی خواست که برنامه‌های متناسب ای را در این حوزه اجرا کنند.

مشاور شهردار گرمدره، وجود بافت قومیتی و محلی در این شهر و آشنا بودن اغلب شهروندان با همدیگر را در فضای کنونی جامعه یک  فرصت مطلوب جهت ارائه خدمات فرهنگی عنوان کرد.
 وی همچنین گفت توجه به کتاب و کتابخوان و کتابدار از سیاست های اصلی فرهنگی جمهوری اسلامی بوده و بر همه ما نیز واجب است ضمن پیمودن این مسیر،  از آن حمایت کنیم.
 صحافی از مدیران شهرداری گرمدره و مشاور فرهنگی شورای شهر در ادامه افزود
آموزش عمومی خصوصا قشر کودک و نوجوان با هدف توسعه فرهنگی و تحقق اهداف انقلاب و آرمانهای امام امت(ره)،  از طریق کتاب بهتر و راحت تر محقق خواهد شد و پدران و مادران باید ضمن سوق دادن فرزندان خود با رفتاری مناسب آن ها را هم با شریعت نبوی آشنا کنند و  هم با کتاب آشنا سازند.
 وی هم چنین افزود : سیاست شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر مبنی بر گسترش فضاهای فرهنگی و افزودن سرانه های مرتبط است؛  ایشان کتاب را  بهترین ، ارزشمندترین و ماندگار ترین ثروت دانسته و گفت  توسعه فعالیت‌های فرهنگی ، بی شک با همراهی و همیاری شهروندان و وفاق مدیران میسر خواهد شد.

 صحافی همچنین  از  فراهم کردن فضا برای فعالیت های مناسب فرهنگی با همکاری امام جمعه،  شهردار و اعضای شورای شهر و سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود از تمامی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی که در چارچوب سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد در شرایط حساس کنونی حمایت و در راستای محقق شدن آرمان‌های مقدس امام راحل (ره)، تلاش می‌کنیم.

وی حضور کتابخانه سیار  کانون را بهترین فرصت دانست .

علی امام وردی زاده، مربی کتابخانه سیار کانون هر سهع شنبه در یکی از بوستان‌های شهر حضور یافته و ضمن امانت کتاب، فعالیت‌های کانون را به مخاطبان معرفی می‌کند.

گفتنی است جمعیت کثیری از شهروندان گرمدره و قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز، مهری فلاح، معاون کانون استان و جمعی از مسوولان شهرداری گرمدره و کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در آیین گشایش کتابخانمه سیار که روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸، در پارک«گرمدره»برگزار شد، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =