سیزدهمین نشست انجمن ادبی صبا در اهواز

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، سیزدهمین نشست انجمن ادبی صبا را در اهواز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سیزدهمین نشست انجمن ادبی صبا با حضور آرش آذرپناه نویسنده و منتقد ادبی، مهران باباپور نائب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز، مدیرکل، جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برگزار شد.

در این نشست ادبی، آتنا دهقانی، یاسمن فروزش، امیدرضا کاظمی، کیمیا نوروزی، هاجر شجیرات، صابرین آلبوشکه، شیما شرفه، پونه بهمنش، آناهیتا بذرافکن، بهار جهانگیری و مهسا حیدری عضو نوجوان کانون و عضو این انجمن به خوانش جدیدترین آثار ادبی خود پرداختند.

آرش آذرپناه نویسنده مجموعه داستان‌های «شماره ناشناس»، «یاسمن‌های زنانه» و «خانه جای ماندن نیست» پیرامون آثار ادبی نوجوانان عضو انجمن ادبی صبا گفت: نوجوانان می‌بایست در آثار خود به جملات کوتاه، عمق در داستان و ایجاز در جملات توجه داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که نویسنده باید حواسش باشد که دارد برای مخاطبان باهوش می‌نویسد افزود: نویسنده باید به نثر و زبان، عناصر داستان کوتاه، معماری خوب کلمات و ربان نوشتاری اهمیت ویژه بدهد.

در این نشست وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر اهمیت شعر و داستان در ادبیات، برگزاری انجمن‌های ادبی کانون را در رشد، پرورش و شکوفایی استعدادهای نوجوانان مؤثر دانست و گفت: کانون خوزستان با راه‌اندازی 8 انجمن ادبی می‌کوشد تا استعدادهای ادبی نوجوانان را شناسایی کند و با برگزاری نشست‌های تخصصی به پرورش این استعدادها بپردازد.

کیانی یادآور شد: ما همچنین در کانون با راه‌اندازی این انجمن‌های ادبی به دنبال آن هستیم که بچه‌ها را به کار گروهی تشویق کنیم تا بتوانند در کنار همدیگر کار جمعی را تجربه کنند و رقابت سالمی داشته باشند.

گفتنی است: انجمن ادبی صبا، سیزدهمین نشست خود را شانزدهم مردادماه 1398 به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =