پویش گرم کتاب، کتابخوانی را به خیابان ها می آورد

منیرالسادات سجادیان با اشاره به برگزاری پویش گرم کتاب در اصفهان گفت: این پویش تلاش می کند، کتابخوانی را به خیابان ها می آورد و این امر مهم را نهادینه کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان ،منیرالسادات سجادیان روز سه شنبه 15 مرداد 98در حاشیه ششمین برنامه از سلسله برنامه های پویش گرم کتاب در گذر فرهنگی بنت الهدی اصفهان، گفت: یکی از مشکلات ‌فرهنگی امروز جامعه پایین بودن سرانه کتاب و مطالعه است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان وظیفه دارد در زمینه فرهنگی سازی و زمینه سازی برای نهادینه کردن امر مطالعه در جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی این کانون نقش آفرینی کند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری دومین سال اجرای طرح پویش گرم کتاب، افزود: این پویش امسال در ۹ نقطه شهر اصفهان و ۴ نقطه فریدون شهر اجرا می شود.

وی اظهار کرد: این برنامه در شهر اصفهان از ۱۶ تیر ماه آغاز شده و تا سی ام مرداد ماه ادامه دارد و در این مدت ۹ برنامه در فضاهای عمومی مانند میدان استقلال خیابان امام خمینی (ره)، پارک ملت ملک شهر، پل مارنان، شهرک قدس خیابان گلستان، گذر فرهنگی چهارباغ، گذر فرهنگی ملک شهر، فرهنگسرای شهرداری در خیابان زینبیه با همکاری سازمان فرهنگی فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به اجرا درآمده است.

سجادیان اضافه کرد: همچنین در فریدون شهر نیز تا دوازدهم شهریور در پارک های معلم و سراب ۴ برنامه پویش گرم کتاب اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این برنامه ها معرفی کتاب با روش‌های نو از جمله راه اندازی کتابخانه سیار، طراحی و نقاشی بر اساس مضمون یک کتاب، اجرای نمایش توسط کودکان بر اساس مضمون یک کتاب، پخش فیلم برای کودکان، مسابقه قصه گویی، طراحی کاردستی بر اساس مضمون یک کتاب و انجام بازی های محلی اجرا و فعالیتهای کتابخانه های کانون پرورش فکری و خدمات آن ها برای آحاد مردم تبیین خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: شعار امسال این دوره از پویش گرم کتاب آینده را باید ساخت می باشد که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت کتاب و مطالعه آن، غنی سازی اوقات فراغت اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد برنامه‌های متنوع فضایی متفاوت از کتابخانه ها را در سطح شهر برای گروه سنی کودک و نوجوان و علاقه مندان به کتاب و خانواده ایجاد کنیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای ۶۱ مرکز مجهز به کتابخانه می باشد که از این تعداد ۵۶ مرکز ثابت، دو مرکز پستی و سه مرکز سیار روستایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =