قصه ابزار ارتباطی موثر در جامعه است

به منظور جلب مشارکت بیشتر اعضا در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، مرکز فرهنگی هنری کانون کاشمر اقدام به برگزاری جشن «قصه» کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با پایان کارگاه‌های تابستانی مرحله اول و به منظور احیای سنت قصه‌گویی با حضور اعضا و والدین آن‌ها، در روزهای ۱۴ و ۱۶ مردادماه ۱۳۹۸، جشن قصه در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون کاشمر برگزار شد.

مهدی اسحاقی مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: قصه ابزار ارتباطی و تربیتی موثر میان نسل‌ها و فرهنگ‌ها است و برای انتقال ارزش‌ها و آداب و رسوم هر ملتی می‌توان از این هنر قدیمی و کهن استفاده کرد و در آستانه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون بر آن شدیم با برگزاری این جشن و حضور بیش از ۱۵۰ عضو فعال و والدین‌شان، فرهنگ قصه‌گویی را میان عموم مردم ترویج دهیم.

او در ادامه گفت: از آن‌جا که توسعه کمی و کیفی قصه‌گویی یکی از اهداف اصلی ما در کانون است، تعدادی از اعضا و والدین به روایت قصه‌های صحنه‌ای و نود ثانیه‌ای پرداختند و مربیان کهنه‌کار و باتجربه مرکز، با بیان ویژگی‌های یک قصه خوب و شاخص‌های یک قصه‌گوی موفق آنان را در این مسیر هدایت کردند.

تواشیح و سرود، دف نوازی، مولودی‌خوانی و نمایش خلاق کمدی از دیگر برنامه‌های این جشن بود که به مناسبت گرامی‌داشت روز ازدواج مولای متقیان و حضرت زهرا(س) و اعیاد پیش‌رو به همت اعضای کتابخانه اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =