کد خبر: 290211
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
انتشار فراخوان «مهرواره آب» در آذربایجان‌غربی

فراخوان «مهرواره آب» با موضوع ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب شامل ۲ فراخوان مسابقه و یک فراخوان مهرواره در جلسه ای با حضور نمایندگان‌ سازمان‌های ذیربط از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌آذربایجان‌غربی؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در این جلسه، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب را یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان و نهادینه کردن مسئله آب را از طریق آموزش‌های غیر مستقیم از اولویت‌های کانون استان عنوان کرد.

زاهدی افزود: همانطور که کودکان با مطالعه کتاب یا با نوشتن، خود را قهرمان متن کتاب یا نوشته خود می دانند، می توانیم با ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و آموزش مقابله با خطرات زیست محیطی که منابع آب و دریاچه ارومیه را تهدید می کنند موجب تقویت این احساس در کودکان شویم که آنها خود را قهرمان آب بدانند.

وی از برگزاری «مهرواره آب» در قالب ۳ موضوع مرتبط با آب خبر داد و گفت: فراخوان مسابقه نقاشی «دریاچه ارومیه پر از حیات است» با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال و با تکنیک آزاد منتشر شده است که مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه ۳۰ مهر ۹۸ می باشد.

مدیرکل کانون استان گفت: «از دعای باران تا نجات آب» عنوان مسابقه‌ای است که به صورت نمایش و با استفاده از شیوه‌های خلاق و ابزار موسیقی برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است و مهلت ارسال آثار جهت شرکت در این مسابقه ۳۰ شهریور ۹۸ می باشد.

زاهدی گفت: مهرواره «آب بان» نیز با هدف تشویق کودکان به صرفه جویی در مصرف آب و تحقق شعار «تمرین زندگی» برای کودکان طراحی شده است که ۵ مهر ۹۸ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مهرواره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =