کد خبر: 290227
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
بازدید 459
حضور ۶  داستان نویس نوجوان اصفهانی در مهرواره داستانی آفرینش

۶ داستان نویس برتر نوجوان عضو انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در نخستین مهرواره داستان آفرینش که ۱۴ تا ۱7 مرداد ماه در تبریز برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان ،در نخستین مهرواره آفرینش ۱۸ کارگاه تخصصی با حضور ۱۳ استاد و نویسنده در حوزه ادبیات داستانی بزرگسال و کودک و نوجوان  در بخش های ادبیات داستانی طنز و ادبیات داستانی وحشت و همچنین نشست تخصصی نقد داستان برگزار شد.

در اولین روز این مهرواره، کارگاه‌هایی ویژه اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور استادانی هم‌چون محمدرضا شمس، حسین سناپور، محمدحسن شهسواری، عبدالمجید نجفی و بهناز ضرابی‌زاده، همچنین کارگاه ویژه‌ مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور با حضور محمدرضا گودرزی و حسین سناپور برپا شد.

برگزاری دو بخش مجزا در حوزه ادبیات داستانی ژانرهای طنز و وحشت از برنامه های دومین روز از این مهرواره، بود که در بخش «ژانر وحشت» با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و نوید سیدعلی‌اکبر و در بخش «ژانر طنز» با حضور فرهاد حسن‌زاده و ۲ کارشناس از کانون کارگاههای ویژه برگزار شد. در این روز همچنین نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی کانون به خوانش آثار خود پرداختند و علاوه بر این  نوجوانان داستان‌نویس با حضور محمدجواد جزینی، داستان کوتاهی از جلال آل‌احمد را با عنوان «خواهرم و عنکبوت» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ نقد کردند.

برگزاری کارگاه‌هایی با نوجوانان داستان‌نویس‌ در سومین روز جشنواره با حضور محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی، نوید سیدعلی‌اکبر، احمد اکبرپور و طاهره ایبد و همچنین کارگاهی  ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی از برنامه های روز سوم مهرواره بود.

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار  و جمعی از مسئولان استان به همراه افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، محمدعلی مقیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون و مدیران کل کانون استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کرمانشاه نیز در این آیین حضور داشتند.

مهرواره روز ۱۷ مرداد با تجلیل و قدردانی از نوجوانان داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش با حضور فاضل نظری مدیر عامل کانون در تبریز به کار خود پایان داد.

امسال  ۸۶ نفر شامل ۷۳ دختر و ۱۳ پسر از مجموع ۴۴۰ شرکت کننده در اولین مهرواره داستان آفرینش از کل کشور  موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند که ار این تعداد ۶  نفر از استان اصفهان بودند.

یادآوری می‌شود مهرواره واژه‌ای است که کانون پرورش فکری برای عنوان برخی از رویدادهای غیررقابتی ویژه کودکان و نوجوانان انتخاب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =