نشست توجیهی جشنواره قصه‌گویی در کانون فارس برگزار شد

نشست توجیهی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور مدیر باشگاه خبرنگاران جوان و نماینده کانون زبان ایران، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد.

قصه، یک رسانه مؤثر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این نشست سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس با اشاره به قدمت قصه و قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی یکی از بهترین روش‌های تربیت کودکان و نوجوانان است که علاوه بر سرگرمی و لذت بردن، موجبات رشد و شکوفایی آنان را نیز فراهم می‌کند. در قصه به بسیاری از پرسش‌های کودکان و نوجوانان پاسخ داده می‌شود و آنان را برای ورود به اجتماع مهیا می‌سازد.

وی اضافه کرد: قصه‌گویی، موجبات افزایش سطح هوش اجتماعی کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند و در شکل‌گیری شخصیت آنان نقش به‌سزایی دارد. به گفته کامرانی قصه‌گویی سنتی دیرینه است که در حقیقت با آفرینش انسان گره خورده و از گذشته‌های دور، نیاکان به قصه‌گویی پرداخته‌اند و این هنر تا عصر کنونی ادامه یافته و قالب قصه‌گویی همچنان راه خود را می‌پیماید.

ناظر بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه 3 کشور افزود: قصه تنها وسیله سرگرمی نیست بلکه ابزاری است مؤثر که اگر ازآن درست استفاده شود نتایج شگفت‌انگیز آن را در آینده می‌توان مشاهده کرد.

کامرانی در ادامه گفت: کودکان بسیاری از مهارت‌ها را در قصه‌گویی کسب می‌کنند و این آموزش غیرمستقیم در ساختن آینده آنان بسیار مؤثر است که  به آموزش اخلاق، فرهنگ سازی، افزایش مهارت‌های کلامی و شنیداری، تقویت حافظه و محدوده فکری کودک، افزایش توان ارتباط، کسب آرامش و قصه‌درمانی منجر می‌شود.

وی با تأکید بر مشارکت کودکان در قصه‌گویی گفت: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان فارس از 7 تا 9 مهرماه برگزار می‌شود و کانون فارس از 5 تا 7 آذر ماه نیز میزبان جشنواره قصه‌گویی منطقه 3 کشور است که با حضور قصه‌گویان استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر، خوزستان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه‌ و بویراحمد در شیراز برگزار می‌شود.

در این نشست پوستر و بروشورهای جشنواره به نمایندگان ارائه شد و کارشناس مسئول فرهنگی کانون فارس، موارد مورد انتظار جشنواره را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =