پدران و مادران اهوازی «کنار حوض قصه‌ها» شیوه صحیح قصه‌گویی را فرا گرفتند

پدران و مادران اهوازی با شرکت در کارگاه آموزشی «کنار حوض قصه‌ها» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیوه صحیح قصه‌گویی را فرا گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کارگاه مهارت قصه گوی با عنوان «کنار حوض قصه‌ها» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه اهواز هم‌زمان با انتشار فراخوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در این مرکز فرهنگی و هنری برگزار شد.

مهرناز شهرکی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجتمع اهواز و مدرس این کارگاه، با تأکید بر اهمیت قصه و قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان، به بیان ضرورت تناسب میان "زمان و مکان قصه‌گویی " و "گروه سنّی مخاطب" در انتخاب قصه پرداخت.

در ادامه‌ی این کارگاه آموزشی که با حضور اعضای نوجوان کانون، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های آن‌ها برگزار شد؛ مراحل و نیازهای یک قصه‌گویی موفق با ذکر نمونه‌های عملی از "ورود به قصه"، " تعامل با مخاطب" و "پایان‌بندی قصه"، به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

آشنایی کلی با مباحث "فن بیان" و "زبان بدن" و همچنین اهمیت آن در قصه‌گویی از دیگر موارد آموزشی در این کارگاه بود.

 در بخش دیگر این کارگاه آموزشی فروغ شاکریان مربی فرهنگی کانون شماره سه اهواز قصه "راز آن درخت" برگرفته از کتاب مثنوی معنوی را برای حاضران قصه‌گویی کرد.

این کارگاه روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، جمعی از مسئولین، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و علاقه‌مندان به قصه‌گویی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =