کاروان «پیک امید» کانون به ایستگاه پایانی رسید

«پیک‌امید» و «تماشاخانه سیار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان تالش استان گیلان به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سفر کاروان«پیک امید» کانون گیلان و «تماشاخانه سیار» با تکیه بر رسالت این نهاد در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، نگاه ویژه به گسترش عدالت  اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی صورت گرفت و با استقبال گسترده مخاطبان همراه‌شد.

شهرستان رودبار نقطه‌ی آغاز این رویداد در گیلان بود و این کاروان در منزلگاه‌های خود ضمن آگاهی‌بخشی به مخاطبان، اجرای برنامه‌های کتاب محور و شادی‌بخش، تمرکزی ویژه بر معرفی فعالیت‌های کانون و آشناسازی مخاطبان با داشته‌های ملی و مذهبی و ترغیب تشویق مخاطبان به حضور در حرکت‌های فرهنگی این نهاد فرهنگی داشت.

همراهی دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های مردم نهاد، شخصیت‌های برجسته با این حرکت فرهنگی از شاخصه‌های این رویداد استانی بود و در این میان بسترهای مناسبی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و استمرار این برنامه‌ها شکل‌گرفت.

فراهم‌سازی زمینه‌های ظهور و بروز استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی و مشارکت حداکثری خانواده‌های گیلانی و نقش‌آفرینی کتاب‌خانه‌های شهری و روستایی کانون گیلان نیز از دست‌آوردهای سفر این کاروان امیدبخش به شهرها و بخش‌های گیلان به‌شمارمی‌رفت.

 اجرای نمایش‌«هفت‌خوان» ازسوی هنرمندان تماشاخانه سیار مرکز تولید تئاتر کانون، برپایی ایستگاه‌های پویش فصل‌گرم کتاب، معرفی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی و اجرای هنرمندانه قصه‌ها توسط اعضا و مربیان و هم‌چنین، برگزاری کارگاه‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و اهدای بسته های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، ازجمله برنامه‌های کاروان پیک امید و تماشاخانه سیار کانون بود.

این کاروان که مرحله نخست سفرهای استانی خود را از رودبار، منجیل، توتکابن و لوشان شهرستان رودبارآغازکرد، سفری نیز به شهرها و بخش‌های شفت، احمدسرگوراب، فومن، صومعه‌سرا، تولم‌شهر، گوراب زرمیخ، ماسال، شاندرمن، رضوانشهر، چوکا و اسالم  داشت و درایستگاه پایانی نیز اثربخشی برنامه‌های خود را درسایه استقبال گسترده کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و همراهی مسوولان شهرستان تالش به تماشا نشست.

گفتنی‌است، این حرکت فرهنگی که در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸ صورت گرفت،  در نیمه دوم سال جاری نیز با سفر«کاروان پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شرق استان ‌گیلان و تلاش برای رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار و نابرخوردار ادامه‌خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =