پیشگیری از  گسترش آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان با اجرای طرح مانا

مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمدگفت: اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) از گسترش آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد کبری اخلاقی نیا افزود: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرهاست .

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان شهریور در استان اجرا می شود، اظهارداشت: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش میدهد و در این کارگاهها مهارتهای ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت میشود و شیوه تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می گیرند.

وی، ارتقای توانمندیهای نوجوانان در زمینه شیوههای همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در محلهها و ایجاد و توسعه ظرفیتهای مشارکت نوجوانان را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

اخلاقی نیا با اشاره به اهمیت حساسسازی آسیبهای اجتماعی در جامعه تصریح کرد: این موضوع یکی از نگرانیها و دغدغههای اصلی خانوادههاست که باید با ارائه آموزش و رفتارهای درست به نوجوانان رفع شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به این‌که مصرف قلیان و سیگار در بین نوجوانان بسیار نگران‌کننده است، گفت: باید خانوادهها نسبت به این موضوع بسیار حساس باشند و با دریافت آموزشهای رفتاری مناسب به اصلاح آن در بین فرزندان خود بپردازند.

این مقام مسوول اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مانا تفاهم نامهای میان سازمان بهزیستی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و  ورزش و جوانان منعقد شده است.

وی ابراز داشت: براساس این تفاهمنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به معرفی کلاسهای تحت پوشش در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و باشت،معرفی مربیان واجد شرایط جهت شرکت در کارگاه های آموزشی و برنامه ریزی جهت اجرای برنامه در کانون با توجه به اوقات فراغت را متعهد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =