قصه، پیغمبر فرهنگی برای رحمت و هدایت انسان در زندگی است

کسانی که در انجمن قصه گویی فعالیت می‌کنند باید برای ترویج فرهنگ قصه گویی تلاش کنند و قصه را پیغمبر فرهنگی برای رحمت و هدایت انسان بدانند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، هم‌زمان با آیین افتتاح شاخه  انجمن قصه‌گویی کشوری در خراسان جنوبی حسین زنگویی مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر قصه‌های بومی و محلی خراسان جنوبی  با بیان این مطلب گفت: لهجه بیان‌گر فرهنگ و هویت ماست، بنابراین روایت قصه به زبان محلی، غیرت زبانی و  فرهنگی اقوام مختلف را نشان می‌دهد. 

زنگویی هویت را نشانه‌ی وجود و اصالت زندگی انسان‌ها دانست و گفت:  قصه‌ها نوعی هویت فرهنگی است  که از باورها و اعتقادات مردم همراه با اتفاقات خوب و بد زندگی سخن می‌گوید.

وی خاطر نشان کرد: قصه بیان‌گر نظر جمع و جمعیتی از یک تجربه تاریخی در ادوار مختلف تاریخ است که کاربردی بودن آن به اثبات رسیده است.

نویسنده و پژوهش‌گر قصه‌های بومی و محلی استان خراسان جنوبی با بیان این‌که ترویج فرهنگ قصه‌گویی، مادری کردن برای فرهنگ ایران زمین است، تأکید کرد: همه باید برای احیای سنت پسندیده قصه‌گویی تلاش کنیم تا روزی که طعم شیرینِ قصه کام همگان را در زندگی شیرین کند.

زنگویی با قدردانی از اقدام ارزشمند کانون در جهت ترویج فرهنگ قصه گویی گفت:  انجمن قصه‌گویی فرصتی برای آموزش شیوه‌های صحیح قصه‌گویی است تا تمامی کسانی که در این انجمن فعالیت می‌کنند، مروج فرهنگ قصه‌گویی در جمع خانوادگی خود باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =