جشن قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۲ سال در مرکز شماره یک اسفراین برگزار شد

همگام با سراسر کشور جشن قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۲ سال در مرکز شماره یک اسفراین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، جشن قصه‌گویی با محوریت کودکان و نوجوانان زیر۱۲ سال در مرکز شماره یک اسفراین برگزار شد.

زهره عباس آبادی مربی مسئول مرکز شماره یک اسفراین با بیان این که در آستانه برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره قصه‌گویی کانون جشن قصه‌گویی برگزار شد گفت: این جشن با محوریت قصه‌گویان کودک  و نوجوان زیر ۱۲ سال برگزار شد و در آن بیش از ۲۰ نفر از اعضا قصه های خود را برای حاضرین قرائت کردند.

وی با اشاره به این که  چون قصه‌گویان زیر۱۲ سال در فرایند قصه گویی صحنه امکان شرکت در بخش های اعلام شده را ندارند جشن قصه گویی در مرکز با تمرکز بر اعضای زیر ۱۲ سال برگزار شد  و قصه های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

عباس آبادی توجه به قصه‌گویان کودک را از آن جهت که در روند تربیت قصه‌گویان موثر است مفید ارزیابی کرد و افزود: بی شک تمرین و تجربه قصه‌گویی علاوه بر این که آن‌ها از نظر روانی آماده می کند از نظر  تنکینی هم غنی می کند.

تقی ابراهیمیان داور دو دوره جشنواره قصه‌گویی استان نیز با اشاره به روند رو به رشد کودکان در  انتخاب قصه و قصه‌گویی گفت: شرکت کنندگان در این دوره با اعتماد به نفس کامل روی صحنه می رفتند و با رعایت بسیاری از نکات تکنیکی قصه های خود را روایت می کردند که این نشان از آموزش پذیری خوب آن ها داشت.

وی انتخاب قصه را یکی از مولفه های مهم در فرایند قصه‌گویی دانست و گفت: علاقه مندان به قصه گویی باید علاوه بر انتخاب خوب قصه این توانایی را داشته باشند که آن را به شیوه ای درست برای خود مناسب سازی کنند نکته ای که در بسیاری از قصه‌گویان بزرگسال هم چندان توجهی به آن نمی شود.

وی در پایان از همه علاقه مندان به قصه‌گویی در رده های سنی ۱۲-۱۸ سال، بالای ۱۸ سال و پدر بزرگتر ها و مادر بزرگتر ها دعوت کرد تا فرصت باقیست  با ثبت نام در سایت جشنواره قصه‌گویی  به این رویداد مهم بپیوندند.

گفتنی است در این جشن که با حضور کودکان و نوجوانان علاقه مند برگزار شد،خانم ها نرجس برآبادی ، طناز زارع و راستین صفا منصوری به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و داوری آن را تقی ابراهیمیان بر عهده داشت.

لازم به یادآوری است بیست و دومین دوره جشنواره قصه‌گویی ملی و بین المللی  در چند مرحله برگزار می شود و علاقه مندان تا ۱۷ شهریور فرصت دارند یا به سایت جشنواره مراجعه نمایند و فایل اجرای قصه‌گویی خود را آپلود کنند یا با حضور در مراکز کانون این فرایند را کامل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =