مهرواره آفرینش برگزار شد

در مهرواره آفرینش کانون خراسان رضوی، از نوجوانان برگزیده در رشته‌های هنری تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این مراسم که روز سه‌شنبه ۲۲مردادماه ۱۳۹۸ در مرکز فرهنگی هنری شماره۷ کانون مشهد برگزار شد، مدیرکل کانون از اعضای هنرمند نوجوان کانون به عنوان سرمایه‌های اصلی این نهاد فرهنگی یاد کرد.

در مراسم تجلیل از هنرمندان ملی و بین‌المللی کانون در رشته‌های نقاشی، سینما و هنرهای تجسمی، ابراهیم زره‌ساز هزینه کردن امروز برای نوجوانان را سرمایه‌گذاری در آینده دانست و گفت: حضور در گروه‌های هنری به کودکان و نوجوانان اعتماد به نفس می‌دهد و با شکل‌گیری شخصیت سالم و اجتماعی در فعالیت‌های کانونی، می‌توان آینده‌ای خوب و سازنده‌ای برای آنان رقم زد.

زره‌ساز در ادامه از کارشناسان و مربیان کانون خواست همچون گذشته از اعضای هنرمند حمایت و پشتیبانی کنند و حتی پس از گذشت دوران نوجوانی، آن‌ها را رها نکنند و در مقابل به نوجوانان هنرمند گفت شما سرمایه‌های اصلی کانون هستید و امیدوارم پس از پیمودن دوران نوجوانی، با حضور در انجمن‌های هنری ارتباط خود را حفظ کنید و برای رونق جامعه هنری استان تلاش کنید.

مدیرکل کانون ضمن دعوت از نوجوانان هنرمند برای شرکت در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، از آنها خواست تنها در یک بُعد هنری فعالیت نداشته باشند و در ادامه افزود: هر یک از قطعات موسیقی مقامی که می‌نوازید قصه‌ای شنیدنی برای خود دارد، شما می‌توانید در کنار نواختن هنرمندانه این قطعات، قصه‌ آن را برای سایر دوستان‌تان روایت کنید و برای زنده نگه‌داشتن این هنر و میراث معنوی گام موثری بردارید.

در این همایش که به مدت ۵ ساعت به طول انجامید، گروه موسیقی مقامی کانون به اجرای چند قطعه هنرمندانه پرداختند و اعضای ارشد درباره فعالیت‌های هنری و خاطرات خوش حضور در کانون صحبت کردند و با حضور مدیرکل کانون از ۳۳ عضو برگزیده در رشته‌های مختلف هنری چون نقاشی، سفال، عکاسی، هنرهای بومی و سنتی، عروسک‌سازی و خوشنویسی که توانسته بودند در طول یک‌سال موفق به کسب رتبه‌های ملی شوند، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است هم‌زمان با این مراسم کارگاه تخصصی هنرهای سنتی و نقاشی دیواری برگزار شد و ۳۰ هنرمند نوجوان کانونی زندگی روزمره و تاثیر هنرهای تجسمی بر آن را به تصویر کشیدند و آثار زیبایی خلق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =