کد خبر: 290517
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
بازدید 248
برگزاری جشن‌های ولایت و امامت در کانون استان گیلان

جشن«ولایت و امامت» هم‌زمان با عید سعید غدیرخم از سوی همکاران ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این جشن‌ها با هدف آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با واقعه غدیر، تبیین اثرگذاری این رویداد در سیر تکاملی دین مبین اسلام و تشریح اهمیت آن برای کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت.

آیین گرامی‌داشت «عید سعید غدیر خم» در مرکز استان با حضور مدیر کل و همکاران ستادی کانون پرورش فکری برگزارشد و اسفندیارضیائی با تبریک این روز به حاضران، از عید اکمال دین به عنوان نقطه‌ای روشن در تاریخ اسلام یادکرد.

ضیائی در ادامه نگاهی به سیره‌ی عملی امام علی(ع) داشت و بینش خدایی وسلوک این شخصیت برجسته  را الگویی مناسب برای همه انسان‌ها، به ویژه‌شیعیان خواند.

وی در عین‌حال، «عدالت محوری» و پرهیز از«حب قدرت» را از برجستگی‌های علی بن ابی‌طالب (ع) و  چراغی روشن در مسیر تعالی شیعیان برشمرد و دوری از منفعت طلبی و توجه به هم‌نوع را سفارش اکید این امام همام عنوان‌کرد.

ضرورت الگوپذیری همه مسلمانان، به ویژه فعالان حوزه کودک و نوجوان از سیره معصومین(ع)، تکیه بر تفکر علوی و دوری از افراط‌گرایی، دیگر محورهای سخنان این مدیر فرهنگی بود و وی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم‌رهبری (مدظله العالی)، توجه به ظرافت‌های فعالیت در عرصه فرهنگ را خواستارشد.   

تجلیل از همکاران سادات کانون استان گیلان

تجلیل از سادات ، دیگر برنامه‌ی این مراسم در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت بود. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آستانه اشرفیه نیز به همین مناسب میزبان«جشن ولایت» با همراهی اعضای کودک و نوجوان شد.

این ویژه‌برنامه میهمان ویژه‌ای نیز داشت و حجّت الاسلام رضا آذری از اهمیت و جایگاه واقعه غدیر برای حاضران سخن‌گفت و نقش این واقعه بزرگ را در ماندگاری و کامل‌شدن دین مبین اسلام اثربخش توصیف‌کرد.

این مبلغ دینی هم‌چنین به تلاش‌های دشمنان اسلام و و مسلمان‌نماها برای ایجاد چند دستگی و انحراف در دین اشاره و فهم درست واقعه غدیر را برای مقابله با این هجمه‌ها خواستارشد.

برپایه این گزارش، «معرفی وقایع و ایام»، « قصه‌گویی»، «اجرای سرود»، «معرفی کتاب»، « خوانش شعر»، «اجرای مسابقه شخصیت‌شناسی» و اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران، از جمله برنامه‌های جشن ولایت  این کانون محسوب‌می‌شد.

جشن ولایت در مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه اشرفیه

برپایه این گزارش، مرکز فرهنگی هنری کانون لنگرود نیز باهدف ترویج فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت برای کودکان و نوجوانان، «جشن‌غدیر» را  با همکاری کانون زبان شهرستان لنگرود، خیرین موسسه خیریه الزهرا(س) برگزارکرد.

طی این ویژه‌برنامه، مسوولان و مربیان کانون به معرفی برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی برای انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی به مخاطبان پرداختند.

معرفی کتاب«انارهای آسمانی»، «خوانش شعر»، «نمایش کلیپ»، «اجرای موسیقی سنتی»، «معرفی واقعه غدیرخم»، «اجرای مسابقه حضوری» و اهدای بسته‌های فرهنگی به‌حاضران، از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون لنگرود در این روز به‌شمارمی‌رفت.

خوانش شعر از سوی عضو کانون لنگرود
قصه گویی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری لانگرود


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =