یازدهمین انجمن ادبی مهتاب

یازدهمین انجمن ادبی مهتاب قوچان با محوریت شعر و با حضور ۸ تن از اعضای نوجوان انجمن ادبی و با دعوت از مژگان مختاری به عنوان کارشناس مهمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این انجمن که روز چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۸ برگزار شد، زهرا بابازاده، یگانه خموش، پریا خیاط‌مقدم، پگاه قهرمانلو، بهاره محمدی و رضا منصوری آثارشان را خواندند و سایر اعضا به نقد و بررسی آثار ایشان پرداختند.

نقدهای این انجمن بر نگاه شاعرانه متمرکز بود. الهام فلاح یساولی؛ دبیر انجمن ادبی گفت: «شعر باید نگاه تازه‌ای به ما بدهد. دری را به روی ما باز کند که تا کنون بسته بوده است. اگر این کار را نکند در شعر بودنش می‌بایست شک کرد. هنر با آفرینش در ارتباط است و ما در شعر باید به دنبال آفرینش باشیم. اگر آفرینشی نباشد چه اتفاقی افتاده است؟ چیدن کلمات موزون کنار هم شعر نمی‌سازند. اینکه شاعر از گل بگوید و بعد گل را همان‌گونه ببیند که شاعران گذشته دیده‌اند، هیچ نگاه نو و دریافت تازه‌ای به مخاطب نداده است.»

میترا شجاعی مقدم؛ مسئول انجمن ادبی به تأویل‌پذیری برخی از اشعار اعضا اشاره و بر اندیشه‌ورزی شعر تأکید کرد.

مژگان مختاری کارشناس ارشد رشته علوم تربیتی و مشاوره و شاعر نام‌آشنای شهرستان،  با به چالش کشیدن اشعار، اعضا را به تفکر دربارۀ آنچه گفته‌اند و تصاویری که ساخته‌اند واداشت. این منتقد ادبی در نقد و بررسی اشعار به دلالت‌های معنایی و زاویۀ دید شاعر و تازگی آن تأکید کرد.

ویرایش و ایجاز در شعر نیز از دیگر مواردی بودند که در این نشست به آنها اشاره شد وپایان‌بخش یازدهمین انجمن ادبی مهتاب قوچان عکس یادگاری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =