برگزاری کارگاه مهارت و فنون قصه در کانون مهدی‌شهر

کارگاه مهارت و فنون قصه‌گویی با دعوت از علاقه‌مندان به هنر قصه و قصه‌گویی در کانون پرورش فکری مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین کارگاه مهارت و فنون قصه‌گویی پیش از ظهر روز یک‌شنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ به‌منظور شناخت بیشتر قصه‌گویان با فلسفه‌ی قصه‌گویی، انتخاب قصه‌ی مناسب و چگونگی بیان قصه با دعوت از اعضا، والدین و مادربزرگ‌های قصه‌گو، در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر برگزار و با استقبال آن‌ها روبرو شد.

شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پرورش کانون استان سمنان در این کارگاه، مهم‌ترین فلسفه قصه‌گویی را آموزش اخلاقیات، عنوان و خاطرنشان کرد: قصه‌ها سمت و سوی اخلاقی دارند و قصه‌ای که این ویژگی را نداشته باشد، قصه نیست.

وی در ادامه، مهارت‌های کلامی و رابطه‌ی بین نسل‌ها را از دیگر مسائل اهمیت قصه‌گویی برای کودکان دانست و افزود: یک قصه‌ی خوب باید مناسب گروه سنی مخاطب بوده و بایست نقاط مجهولی داشته باشد که مخاطب تا پایان قصه با قصه‌گو همراه باشد و هرجا نقاط مجهول تمام شود قصه هم، تمام شود.

دامغانیان، با بیان این‌که کودکان با برخی از شخصیت‌های قصه هم‌ذات‌پنداری می‌کنند، بر انتخاب قصه‌ی خوب و معرفی شخصیت‌ درست و الگو تأکید کرد.

گفتنی است؛ بررسی ویژگی‌های قصه‌ی خوب و قصه‌گویی محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر از دیگر برنامه‌های این کارگاه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =