کد خبر: 290579
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
مراکز فرهنگی هنری مازندران میزبان جشن قصه شدند

هم‌زمان با بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، جشن قصه در مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران با برگزاری جشن قصه به تبلیغات و معرفی این جشنواره پرداختند.

این جشن عمدتا در اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان برگزار شد و در آن اعضا، مربیان، پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و والدین اعضا به بیان قصه زندگی خود پرداختند.

بر اساس این گزارش جشن قصه با عنوان "نقل گوتن"  از سوی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رامسر در موزه مردم شناسی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم کودکان و نوجوانان، مادربزرگ‌ها، مادران، انجمن شاهنامه‌خوانی و موسسات فرهنگی و هنری در دو بخش ۹۰ ثانیه‌ای و صحنه‌ای قصه گویی کردند.‌

در مرکز پل سفید،  بهشهر  و نور نیز جشن قصه‌گویی  با همراهی مادران و مادربزرگ‌ها اجرا شد.


همین برنامه در شهرستان چالوس توسط با همکاری مراکز شماره یک و دو و سه چالوس صورت گرفت که برنامه‌هایی هم‌چون؛ قصه گویی اعضا و مربیان -قصه‌های صحنه ای و 90 ثانیه ای- تبلیغ و تشویق به شرکت در جشنواره قصه گویی و اجرای مسابقه انجام شد.

 در مرکز نوشهر اعضای کودک، نوجوان، اولیا، مربیان و اعضای کارگاه نقالی در مراسمی قصه های ۹۰ثانیه ای و صحنه ای را ارائه دادند.
 در این برنامه لوح تقدیر و تشکر به قصه گویان که در مرحله کتابخانه ای مرکز نوشهر حضور داشتند ، اهدا شد .

در ادامه برنامه‌های جشن قصه مراکز کانون مازندران، جشن قصه گویی کتابخانه‌ایی مرکز نکا در سالن این مرکز اجرا شد. طی این برنامه که با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد در خصوص نحوه قصه‌گویی ۹۰ ثانیه ایی اطلاع رسانی شد و اعضا چند قصه ۹۰ ثانیه ایی را قصه گویی کردند.

اما مراکز شماره یک و دو بابل  همین جشن را در موزه گنجینه این شهرستان برپا کردند.

در این برنامه  اعضا به همراه والدین‌شان در جشن شرکت کرده و به قصه زندگی خود را روایت کردند.

یکی دیگر از برنامه‌های قصه‌گویی کانون مازندران، برپایی جشن قصه‌گویی با حضور اعضا و والدین و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها مرکز توانبخشی مهر پویا قائم شهر بود.

در این برنامه مرکز قائمشهر با هماهنگی که با مرکز توانبخشی مهر پویا شهرستان انجام داد و آموزش‌هایی که پیش از این برای گروه هدف مرکز صورت گرفت، پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های این مر کز را روایت‌گر قصه‌ها کرد.

مرکز دلگشا نیز این جشن را با حضور اعضای کودک و نوجوان و تعدادی از مادران را برگزار نمود و برای آشنایی بیشتر قصه‌گویان چند قصه برگزیده کشوری سال گذشته را مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =