کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کردکوی افتتاح شد

با اختصاص زمینی به مساحت تقریبی300 و با زیر بنای 286 مترمربع در میدان مرکزی و محوطه پارک بازی از سوی فرماندار، اعضای شورای اسلامی و با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان، ساختمان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کردکوی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این آیین که با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، محبوبه رجب‌نسب،مدیرکل کانون ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران ساخت این پروژه فرهنگی و نگاه ارزشمند آنان به حوزه‌ی کودک و نوجوان، شناسایی، شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان ونوجوانان و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از اولویت‌های اصلی کانون برشمرد.

این مقام مسوول فرهنگی با بیان این مطلب که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقطه‌ی عطفی بر هم‌گرایی همه حوزه‌های فرهنگی در گروه سنی کودک ونوجوان است اظهار داشت: شهرستان کردکوی در زمینه‌ی ادب، هنر و فرهنگ از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و کانون آماده ی خدمت رسانی در زمینه های فرهنگی، ادبی،هنری، علمی و اسلامی می باشد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد بعد از تامین تجهیزات و نیروی انسانی، این مرکز در آینده ای نزدیک به بهره برداری کامل برسد.

در ادامه ابراهیم قدمنان فرماندار شهرستان کردکوی بیان کرد: کردکوی به عنوان آخرین شهرستان استان گلستان تاکنون از نعمت کانون پرورش فکری محروم مانده بود که با ساخت این مرکز، کودکان و نوجوانان این شهر نیز از نعمت کانون بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: اعتباری که برای ساخت این مرکز در محل پارک شهر کردکوی صرف شده است در واقع نه به عنوان هزینه بلکه به عنوان سرمایه‌ای برای مهارت‌ورزی کودکان و نوجوانان و کاهش دغده‌های فرهنگی خانواده‌های همیشه همراه این شهرستان، محسوب می‌شود.

گفتنی است گلستان هم اکنون ۱۷ مرکز ثابت، ۹ مرکزسیار شهری و روستایی، ۳ مرکزفراگیر و ۲ کتاب خانه پستی کار خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان 6 الی 18 سال را در استان گلستان بر عهده دارند و کلیه ی کودکان و نوجوانان می توانند از امکانات کانون در طول سال استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =