کارگاه آموزشی چالش‌های نوجوانی در کانون خراسان جنوبی

اولین جلسه کارگاه آموزش چالش‌های نوجوانی «نه به اعتیاد» در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند با موضوع «خودآگاهی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی،  به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و آگاه‌سازی نوجوانان و خانواده‌ها نسبت به آثار مخرب اعتیاد، 9 کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی با عنوان «نه به اعتیاد» در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند ویژه اعضای نوجوان تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.

این کارگاه آموزشی در قالب یک فعالیت فرایند محور با مشارکت «موسسه تحول درون» و با حضور اساتید و روان‌شناسان حوزه تربیتی به موضوعاتی مانند خود آگاهی، عزت و اعتماد به نفس، مهارت جرات ورزی ( نه گفتن )، مهارت حل مسئله، مهارت تصمیم‌گیری، مهارت ارتباط مؤثر و دوست‌یابی، مهارت کنترل استرس،  آشنایی با بحران‌های نوجوانی و تفکر نقاد و خلاق می‌پردازد.

برهمین اساس اولین کارگاه آموزشی با موضوع « خودآگاهی » و حضور 26 نفر از اعضای نوجوان دختر با همراهی والدین آنان در حالی برگزار شد که اعضا با مفاهیم خودآگاهی و شناخت خویشتن، خودآگاهی فیزیکی روحی و فکری، بررسی عادت‌ها و رفتارهایی که باعث متفاوت شدن می‌شوند، استفاده از تکنیک‌ها و بازی‌های روان شناسی و.. بیشتر آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =