کارگاه روان‌شناختی «ما رنگارنگ هستیم» در دزفول

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان کارگاه روان‌شناختی «ما رنگارنگ هستیم» را در دزفول برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک دزفول با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با حضور کودکان و نوجوانان در فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک دزفول کارگاه روان‌شناختی «ما رنگارنگ هستیم» برگزار شد.

 سعید گل گل افزود: این برنامه با هدف آشنایی کودکان با تفاوت‌های فردی و شناخت آن‌ها و هم‌چنین تفاوت‌های است که باعث دوستی و برقراری ارتباط با یکدیگر می‌شود و این پذیرش یکی از ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی است.

وی اجرای قصه‌گویی داستان «المر» از کتابی به همین نام اثر دیوید مک کی از نویسندگان و تصویرگران برجسته ادبیات کودک انگلستان، کارگاه نقاشی و... را از جمله فعالیت‌های جنبی این برنامه معرفی کرد و توضیح داد: کتاب «المر» به کودکان کمک می‌کند که خود را همان‌گونه که هستند بپذیرند و دوست داشته باشند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در واقع «المر» نماد توجه به فردیت و پذیرش خود به همان‌گونه‌ای که هستیم را ستایش می‌کند و کودکان در این کارگاه به ارزش تفاوت‌ها پی بردند و یاد گرفتند به آن‌ها احترام بگذارند.

گل گل در ادامه اشاره‌ای موضوع داستان این کتاب کرد و گفت: «المر» با دیگر فیل‌ها فرق دارد. همه فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر از این‌که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.

داستان «المر» را دیوید مک کی از نویسندگان و تصویرگران برجسته ادبیات کودک انگلستان در سال ۱۹۶۸ منتشر کرد؛ این کتاب با کمی تغییرات مجددا در سال ۱۹۸۹ چاپ و منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =