المپیاد ورزشی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در شهرضا برگزار شد

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شهرضا گفت: المپیاد ورزشی ویژه دختران با حضور 70 نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شهرضا به مناسبت دهه ولایت در محل این کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، فاطمه رفیع با بیان اینکه ورزش کردن در سنین کودکی، به بچه ها کمک می کند تا از نظر بدنی و اجتماعی رشد کنند اظهار داشت: به مناسبت دهه ولایت و با هدف آموزش مهارت های زندگی و ارتقاء سلامت کودکان و نوجوانان المپیاد ورزشی ویژه دختران در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شهرضا برگزار شد.

وی ادامه داد: این رویداد ورزشی در محیطی بسیار شاد و پرهیجان و با حضور 70 نفر از اعضای دختر مرکز شهرضا با همکاری هیئت ورزش های همگانی شهر در روز سه شنبه ۶ شهریور ماه  در محل این کانون برگزار شد.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شهرضا در ادامه به برنامه های این المپیاد اشاره کرد و گفت: این برنامه با پخش سرود ملی و همچنین اجرای سرود کانون توسط اعضای مرکز آغاز شد و در ادامه  نیز ورزش لیوان چینی به شرکت کنندگان توسط استاد مرضیه انور معرفی شد.

فاطمه رفیع در ادامه با بیان اهمیت این ورزش نوظهور خاطر نشان شد: این ورزش به دانش آموزان کمک می کند که مهارت خود را گسترش دهند و عملکرد هر دو سوی بدنشان را برابر کنند. با افزایش مهارت یک دانش آموز درصد بیشتری از سمت راست مغزش را که خانه هشیاری، تمرکز، خلاقیت و ریتم دست را گسترش می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در بخش دیگری از این المپیاد نیز ورزش آمادگی جسمانی توسط اعضا و تیم داوری کمیته ورزش شهرضا اجرا و به کودکان و نوجوانان معرفی شد.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شهرضا در ادامه به اهمیت معرفی ورزش های سنتی و باستانی که در گذشته در بین کودکان و نوجوانان رواج داشته و همچنین ریشه این ورزش ها در فرهنگ و آداب و رسوم مردم نیز وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: یکی دیگر از ورزش هایی که در این رویداد ورزشی معرفی شد ورزش جذاب و قدیمی شهر، هفت سنگ بود.

فاطمه رفیع ادامه داد: مسابقه جذاب طناب کشی، طناب زنی و دارت نیز جزء دیگر برنامه های این المپیاد ورزشی بودند که توسط رئیس هیئت ورزش های همگانی آقای مناقبی برای کودکان و نوجوانان اجرا و معرفی شدند.

وی در ادامه با عنوان اینکه در بخش دیگری از این رویداد ورزشی ورزش فریزبی(دیسک های پلاستیکی) نیز اجرا و به کودکان و نوجوانان آموزش داده شد گفت: فریزبی یک بشقاب از جنس پلاستیک با وزن بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم است که به واسطه شکل آیرودینامیک خاص خود قابلیت پروازی زیبا با پرتاب فردی متبحر را داراست این ورزش به صورت تفریحی در هر محیط باز مثل پارک یا پارکینگ یا صحرا با حضورحداقل دو نفر با پرتاب یک بشقاب برای همدیگر که به شکل جالبی در هوا پرواز می کند و لحظات نشاط انگیزی برای آنها به وجود می آورد، قابل اجرا است و بدون آنکه خود فرد متوجه شود باعث تحرک فرد و انجام حرکات ورزشی مناسب می شود.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شهرضا در ادامه افزود: در پایان این المپیاد نیز لوح یادبودی به‌تمامی شرکت‌کنندگان و جوایزی نیز به نفرات برتر این رویداد ورزشی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =