کد خبر: 290808
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
بازدید 184
مدیر عامل کانون با استاندار فارس دیدار کرد

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به شیراز با استاندار فارس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، فاضل نظری مدیرعامل کانون در سفر به شیراز، در دیدار با عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرداخت و با اشاره به درخشش ویژه کانون این استان در تمامی برنامه‌های کانون به‌ویژه در حوزه شعر و ادبیات وهنر تأکید کرد: باید از ظرفیت بی بدیل و کم‌نظیر صاحبان اندیشه در اعتلای فرهنگ، ایجاد فرصت‌هایی برای خوب زندگی کردن کودکان ونوجوانان و آموزش مهارت‌های زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن تهدیدها در این دوره حساس بهره برد.

وی افزود: حمایت‌های استاندار بی‌تردید می‌تواند به تحقق اهداف کانون در این استان کمک کند.

مدیرعامل کانون پرورش با بیان اینکه کانون یکی از اثرگذارترین بخش های جامعه است گفت: در کانون پرورش فکری کار فرهنگی برای کودک ونوجوان از سر محبت انجام می شود چون اگر مربیان عاشق کارشان نباشند انگیزه‌های مادی نمی‌تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد.

فاضل نظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: کانون، امروزه با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی ثابت، سیار شهری، سیار روستائی و پستی در سراسر ایران و با ارایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبان کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند. انتشار١٥٠عنوان کتاب با شمارگانی بیش از ۳ میلیون در سال، تولید هزاران دقیقه فیلم‌های کوتاه، بلند، زنده، مستند و پویانمایی، تولید ده‌ها عنوان نوار موسیقی، نمایش عروسکی، سرگرمی‌های سازنده، اسباب‌بازی و نرم‌افزارهای آموزشی رایانه‌ای از آن جمله به‌شمار می‌روند.

عنایت‌الله رحیمی نیز در این دیدار با بیان این‌که استان فارس دارای پنج میلیون نفر جمعیت است و تعداد زیادی از کودکان، متقاضی استفاده از خدمات کانون هستند، اظهارداشت: فارس دارای 29 شهرستان، 110 شهر و چهار هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار جمعیت است که نیازمند ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی هستند.

استاندار فارس بر اهمیت توجه به فضای مجازی و ارایه‌ی، بخشی از خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان از این طریق تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنانش اهمیت تقویت بیشتر کانون و سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی آن و لزوم راه‌اندازی مراکز جدید سیار شهری و روستایی کانون در استان را یادآور شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به همراه معاون فرهنگی و مدیرکل ارزیابی عملکرد کانون در این سفر دو روزه میهمان شیرازی‌ها بودند و فاضل نظری در جریان این سفر علاوه بر سخنرانی در گردهم‌آیی مسئولان کانون زبان ایران، ‌چند طرح زیرساختی کانون شامل مراکز تخصصی نجوم ثابت و سیار، سفال‌گری، استودیو انیمیشن، و مخزن و کتاب‌خانه  سیار شیراز را افتتاح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =