مدیرکل کانون استان ایلام به قصه گویان پیوست

با هدف تشویق و انگیزه بخشیدن بیشتر مربیان و کارکنان کانون ایلام به شرکت در جشنواره قصه گویی، مدیر کل کانون این استان قصه ی دوران رزمندگی خود را روایت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،در راستای تشویق و انگیزه بیشتر کارکنان و مربیان کانون ایلام،مهدی جمالی مدیرکل، با قصه ی نود ثانیه ای سه هم رزم به جمع قصه گویان کانونی پیوست.براساس این گزارش در این قصه که براساس خاطره ای از دوران رزمندگی راوی و برادرش تهیه شده،از مادر خانواده که در دوران جنگ در منطقه جنگی با تنهایی و اندوه دوری فرزندانش و آوارگی سرکرده به عنوان هم رزم یاد شده است.

راوی در قصه ی نود ثانیه ای سه هم رزم گفته است: اواخر سال های دفاع مقدس بود و دشمن با تمام توان و نیروهاش از زمین و آسمان به ما حمله ور شده بود و نیاز به حضور نیروهای تازه نفس درجبهه بیشتر از هر سالی احساس می شد من دانشجوی تربیت معلم بودم و همونجا برای اعزام به جبهه ثبت نام کردم خیالم  راحت بود کریم برادر کوچکترم از مادرمون مراقبت می کنه، در قالب بسیج دانشجویی به جبهه ی غرب تیپ مسلم ابن عقیل اعزام شدیم و از اونجا به منطقه عملیاتی گیلان غرب و نفت شهر اعزام شدیم بعد از مدتی به ما مرخصی دادن تا سری به خانواده هامون بزنیم اما خانواده ها هم به دلیل بمباران بعثی ها آواره ی کوه و بیابان شده بودن و در شرایط سختی مادرم را پیدا کردم وقتی مادرم را دیدم گفتم کریم کجاس؟ گفت یعنی تو خبرنداری؟خودت رو به اون راه نزن خودت فرستادیش جبهه بعد از من سراغش می گیری!جا خوردم هر دو اگر می رفتیم جبهه مادرم واقعا اذیت می شد گفتم نگران نباش پیداش می کنم. ازدهلران راه افتادم طرف ایلام در پادگان ششدار پیداش کردم همدیگر رو بغل کردیم به کریم گفتم یکی از ما باید پیش مادر برگرده اما کریم هم دلایل خوبی داشت می گفت الان به همه نیاز هست.از طرفی مادر در شرایط آوارگی به ما نیاز داشت و لازم بود یکی مون کنارش باشه و از طرفی هم جبهه واقعا به نیروهای تازه نفس احتیاج داشت.تصمیم سختی بود  از یک طرف آوارگی خانواده و از طرفی رفتن ما برای مادر سخت بود اما با نیاز به نیرو در جبهه ها برهمه چیز سایه انداخته بودو تصمیم گرفتیم هر دو برویم به جبهه من به جبهه گیلان غرب برگشتم و کریم هم به کردستان اعزام شد سختی های زیادی کشیدیم اما خوشحال بودیم که توانسته ایم کاری انجام دهیم.مادرم هم رنج های دوری ما و آوارگی را تحمل می کرد

حالا که به آن سال ها فکر می کنم می بینم ما در حقیقت سه تا رزمنده بودیم دو تا در مقابل دشمن و یکی در مقابل بمباران و آوارگی و سختی روزگار.

جشنواره قصه گویی در سه بخش قصه 90 ثانیه‌ای (فیلم) شامل بیان روایتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی، قصه‌های شهر من ویژه شهروندان تهرانی، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی کلاسیک (سنتی) و قصه‌گویی نو(مدرن) و بخش بین‌المللی ویژه نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای است.

 مهلت ارسال آثار در بخش قصه 90 ثانیه‌ای، 10 مهرماه سال جاری و در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و بخش بین‌المللی 17 شهریورماه سال جاری است، بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

 در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای اگرچه همچون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» شرکت کنند.

 علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا 17 شهریور و بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای باید فیلم‌های قصه‌های خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.irبارگذاری کنندو یا چنان چه امکان ارسال قصه ها را ندارند با شماره تلفن ۳۳۶۸۲۷۱ دبیرخانه جشنواره قصه گویی تماس بگیرند و یا به نشانی ایلام،بلوار شمالی امام خمینی (ره)،جنب بانک ملی،کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مراجعه کنند.

 استان ایلام در طول دوره‌های قبلی نشان داده است که دارای استعدادهای درخشانی در حوزه قصه‌گویی است.

 جشنواره ی قصه گویی استانی و منطقه ای  به جشنواره بین‌المللی در تهران منتهی می‌شود و برگزیدگان جشن قصه در مراکز به جشنواره استانی راه‌یافته و در مرحله استانی برای حضور در بخش منطقه‌ای و بین‌المللی باهم رقابت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =